آخرین خبرها

سنگاپور؛ از تدابیر مخصوص امنیتی تا انتشار نشان مخصوص

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز چهارشنبه ایرنا، بعد از مدت ها جنگ لفظی میان دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا و ‘کیم جونگ اون’ رهبر کشور کره شمالی درنهایت آنان درماه گذشته به صورت غیرمنتظره خبر دیدار با یکدیگر را منتشر نمودند.
بر طبق گزارش رسانه های سنگاپوری این دیدار قرار هست درباره برنامه های اتمی کشور کره شمالی صورت پذیرد و آمریکا درصدد هست که پیونگ یانگ این برنامه را در ازای مشوق های اقتصادی کنار گذارد.
قرار هست رهبر کشور کره شمالی و ریاست جمهوری آمریکا ۱۲ ژوئن برابر با ۲۲ خرداد ماه با یکدیگر دیدار نمایند.
بر طبق گزارش کاخ سفید این دیدار در جزیره ‘سنتوزا’ سنگاپور انجام می گردد و دو طرف در این دیدار درباره خلع جنگ افزار اتمی در شبه جزیره کره اظهار کرد وگو می کنند.
گروههای مراقبت و امنیت ریاست جمهوری آمریکا و رهبر کشور کره شمالی از چندی پیش در این جزیره و هتل۱۱۲ اتاقه ‘کاپلا’ که به احتمال زیاد محل برپایی این دیدار می باشد مستقر گردیده اند.
گفته می گردد مقامهای سنگاپوری نیز تدابیر شدید امنیتی را در این منطقه اعمال کردند که این روند در زمان حضور ترامپ-کیم نیز تقویت خواهد گردید.
براین اساس تمام اتاق های این هتل برای برپایی این دیدار رزرو شده هست.
بعضی دیپلمات های حاضر در سنگاپور به منبع های خبری غربی اعلام نمودند: علاوه براین قرار هست نیروهای پلیس مخصوص امنیت سنگاپور تحت عنوان ‘ گورخا’ مسیولیت امنیت و مراقبت از خیابان ها، جاده ها و مسیرهای ترددی ، هتل ها و اماکن توریستی را در جریان دیدار دو جانب کیم – ترامپ برعهده دارا باشند.
این گروه سربازانی از نپال می باشند که توسط پلیس سنگاپور به خدمت گرفته گردیدند و مراقبت از مقامهای ارشد داخلی و بیگانه در این کشور را برعهده دارند.
”گورخا’ درهفته گذشته مسیولیت مراقبت از ‘ناندرا مودی’ نخست وزیر هند را برعهده داشت که برای شرکت در اظهار کرد وگوهای شانگریلا به سنگاپور عزیمت کرده بود.
یکی دیگر از کارهای سنگاپور انتشار نشان مخصوص تحت عنوان ‘مدال صلح جهانی’ یک هفته پیش از برپایی دیداردونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کشور کره شمالی هست.
به نوشته استریت تایمز، این مدال مخصوص که به عنوان نماد اظهار کرد وگوی دو کشور آمریکا وکره شمالی تهیه شده، هزار دلار اعتبار دارد و به صورت آنلاین به فروش گذاشته شده هست.
براین اساس، کاخ سفید نیز سکه یادبود نشست دو طرفه را ماه پیش ضرب کرد.
دولت – شهر کوچک سنگاپور در جنوب شرق قاره آسیا با برخورداری از ارتباطات سیاسی با دو طرف رهبران شرق و غرب و اتخاذ سیاست بی طرفی حالا اهتمام دارد نقش میانجی گری سوئیس را در جنوب شرق قاره آسیا ایفا کند.
سنگاپور در سال ۲۰۱۵ اظهار کرد و گوهای صلح میان چین و تایوان را بعد از سال ها دشمنی میان دو طرف میزبانی کرد.

آساق**۱۵۹۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا