آخرین خبرهااسلایدربین الملل

چین از گفت و گوی آمریکا و کشور کره شمالی پشتیبانی می کند

گفت و گوی آمریکا

به گزارش تدبیرشرق از وزارت امور خارجه چین، ‘هوا چون اینگ’ امروز یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای اظهار امیدواری کرد آمریکا و کشور کره شمالی همچنان رو به جلو حرکت کرده و با ادامه ابراز حسن نیت و صداقت، اقدامات تدارکاتی برای برپایی اظهار کرد و گوی رهبران دو کشور را به پیش سوق دهند.

او اضافه کرد: آمریکا و کشور کره شمالی جدیدا در مورد ملاقات رهبران دو طرفه به پیشرفت موثری دست یافته اند این گام با اهمیت دیگری در راه حل سیاسی مسئله شبه جزیره کره است و ما از این پیشرفت های خرسندیم.

««دونالد ترامپ» ریاست جمهوری آمریکا که قبل تر اعلام کرده بود دیدار با رهبر کشور کره شمالی را کنسل کرده است در تغییر جهتی دو مرتبه اعلام نمود دیدار روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور را برگزار می نماید و بعد از دیدار با «کیم یونگ چول» دست راست رهبر کشور کره شمالی و ریاست سابق سازمان اطلاعات این کشور در واشنگتن عنوان داشت اطمینان پیدا نموده است دیدار وی با رهبر پیونگ یانگ مفید و موفقیت آمیز می باشد.

دونالد ترامپ در عین حال بیان کرد که در جریان دیدار روز جمعه خود با هیات کره ای، در مورد مسائل حقوق بشری اظهار کرد وگویی نکرده است.

وی علاوه بر این اعلام نمود صدها تحریم جدید برای کشور کره شمالی در آستین دارد اما حالا دست نگه خواهد داشت. وی در مورد دیدارش با نماینده رهبر کشور کره شمالی اضافه کرد: می اندیشم آغاز خوبی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا