آخرین خبرها

با اهمیت ترین عنوان های خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

خبر ها داخلی
**********
* * تهران- ایرنا- ریاست جمهوری با تاکید براینکه امروز بیشتر از هر زمان دیگر به اتحاد احتیاج داریم، گفت: در حالتی توان داریم به اغراض متعالی خود دست یابیم که خودمان را اعضای یک ملت واحد و امت واحده بدانیم.
* * تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه دلگیری عمیقی در نیمه خرداد به سراغمان می آید،افزود: ایران بدون امام خمینی(ره) برای ما سخت هست اما خوشحال هستیم که یادگار وی در کنار ما می باشند.
* * تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: افزون بر انتخاب ایده های برتر برای ساخت پایانه ۱۰۰ میلیون نفری «ایرانشهر» در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، نظام تامین مالی بین المللی این طرح ملی در دستور کار هست.
* * تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ایران شهادت پرستار زن فلسطینی در غزه را ننگی دیگر بر ننگ های رژیم اسرائیلی دانست.
* * تهران- ایرنا- برگزیدگان بخش های متفاوت پنجمین دوره سمینار تئاتر مردمی خرداد معرفی گردیدند.
* * تهران- ایرنا- ریاست ستاد اجرایی دستور امام (ره) در پیامی ضایعه درگذشت شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را تسلیت گفت.
* * تهران- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین خمینی گفت که امام خمینی(ره) آیا یک هنرمند نبوده هست که نه آواها و رنگ ها لکن دلها را به یکدیگر نزدیک کرد.
* * سنندج- ایرنا- معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسئله آب با اهمیت ترین چالش و مشکل بخش کشاورزی در کشورمان هست که باید این مشکل با تدابیر علمی و اصولی برطرف گردد.
* * تهران- ایرنا- جانشین فرمانده سازمان بسیج گفت: قهرمانان و جوانمردان ورزشی ایران حاضر نشدند رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیلی را به رسمیت بشناسند.
*
* * اصفهان- ایرنا- ۹ نفر در برخورد ۲ دستگاه اتوبوس سرویس دانشگاه و یک دستگاه تریلی در بلوار 'آزادگان' دانشگاه صنعتی اصفهان مصدوم گردیدند.
*
* * ارومیه- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه مددجویان این ستاد بدهی خرد ندارند، گفت: ۴۴ هزار زندانی جرائم غیرعمد طی پنج سال گذشته در سطح کشور آزاد شده اند.
* * تهران- ایرنا- یک خودرو ۴۰۵ به علل نامعلوم از مسیر کلیدی جاده تهران – شهر قم خارج و با گاردیل و بلوک های نیوجرسی برخورد کرد که در اثر این سانحه ۲ سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند.
* * اصفهان- ایرنا- برخورد یک دستگاه تریلی با ۲ دستگاه سواری پراید در جاده نصرآباد به شهرضا باعث مصدوم شدن هشت نفر از سرنشینان این خودروها گردید.
* * تهران- ایرنا- هیات وزیران با اختصاص مبلغ هشتصد میلیارد ریال به طور تملک دارایی های سرمایه ای برای برطرف مشکل کانون هراز در مسیر مجاور سد هراز (استان مازندران) موافقت کرد.
* * سنندج- ایرنا- مجری کشوری طرح چغندرقند گفت: سال کنونی به چغندرکاران کشور برای جابه جایی محصول خود به کارخانجات قند، اجاره حمل پرداخت می گردد.
* * اردبیل- ایرنا- معاون حقوقی، امورمجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با هدف شناسایی ومعرفی خدمات سلسله صفویه به سرزمین ایران، سریال شیخ صفی الدین اردبیلی ساخته می گردد.
* * تهران- ایرنا- ریاست سازمان زندان ها و کارهای تامینی و تربیتی کشور گفت: با پرداخت ۳۰ میلیارد ریال از محل کمک های مردم در فراخوان برنامه ماه عسل، مرحله اول آزاد سازی زندانی های کلید خورد.

خبر ها بیگانه
**********
* * تهران- ایرنا- ۶ کشور شریک آمریکا در گروه ۷ در اطلاعیه ای مشترک از اقدام های یکجانبه تجاری واشنگتن ابراز نگرانی کرده و خواستار اقدام قاطع در برابر آن گردیدند.
* * دوحه- ایرنا- هیات بین المللی 'نظارت بر مدیریت عربستان در حرمین شریفین' با انتقاد از افزایش هزینه های مناسک حج، اعلام نمود که عربستان در اداره حرمین شریفین شکست خورده هست.
* * تهران- ایرنا- رهبر جنبش انصار الله یمن از مشارکت نظامی صهیونیست ها با سعودی و متحدانش پرده برداشت و گفت که کشورش در چند دیروز پرواز هواپیماهای رژیم اسرائیلی را بالای استان الحدیده واقع در غرب یمن کاوش کرده هست.
* * پکن- ایرنا- چین در راستای اعلام برنامه درازمدت خود برای افزودن بر واردات اعلام نمود تعرفه بر روی خودروهای وارداتی را از اول جولای سال کنونی کاهش خواهد داد.
* * تهران- ایرنا- برخلاف سال گذشته که ترامپ رسم چند ده ساله رئیسان جمهوری آمریکا در میزبانی مراسم افطار برای مسلمین این کشور را زیر پا گذاشت، کاخ سفید این هفته برنامه افطاری برگزار می نماید.
*
* * لندن- ایرنا- ریاست مرکز اسلامی انگلستان با اشاره به وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) گفت که از نگاه وی قرآن پیام آور صلح و اتحاد برای جامعه بشری هست.
* * تهران- ایرنا- رژیم اسرائیلی در ادامه ماجراجویی و آتش افروزی های اخیر، مناطقی را در نوار غزه بمباران کرد.
* * آنکارا- ایرنا- رجب آکداغ معاون نخست وزیر ترکیه گفت: کشورهای غربی بویژه آمریکا و فرانسه خواهان بی ثباتی و ترور در ترکیه می باشند و به همین سبب استمرار وضع خارق العاده برای کنترل عملیات ترور آنان را دلخور می کند.
* * آنکارا- ایرنا- مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: بررسی کشورهای اروپایی از دولت و مردم ترکیه صحیح نیست و مشی آنان نسبت به ترکیه مبتنی بر نفاق و نرمال دوگانه هست.
* * آنکارا- ایرنا- شورای عالی انتخابات ترکیه مجوز پخش تلویزیونی برنامه تبلیغاتی ضبط شده صلاح الدین دمیرتاش نامزد زندانی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را صادر نمود.
* * تهران- ایرنا- نیروهای یمنی هفت دستگاه خودروی نظامی ارتش سعودی را در مرزهای جنوبی عربستان منهدم کردند.
*
*
* * لندن- ایرنا- مراجع انگلیسی روز شنبه گزارش تدبیرشرق به نقل از دادند که یک ساختمان شش طبقه عصر امروز در مرکز لندن طعمه آتش شد.
* * تهران- ایرنا- ده ها تن از نیروهای منسوب به ائتلاف سعودی من جمله چند نظامی سودانی در منطقه های عملیاتی شمال و غرب یمن کشته گردیدند.
* * الجزیره- ایرنا- روزنامه پرشمارگان «الخبر» الجزایر در تارنمای خود یک نظرسنجی انجام داد که نتیجه های آن نشان می دهد بیشتر از ۸۲درصد الجزایری ها به اتحادیه عرب بدبین و بی اعتماد بوده و خواستار خارج شدن کشورشان از این اتحادیه می باشند.
* * تهران- ایرنا- ارتش رژیم اسرائیلی به دنبال بعضی گزارش ها مبنی بر شلیک راکت از غزه به فلسطین اشغالی، نوارغزه را با توپخانه هدف قرار داد.
*
* * تهران- ایرنا- رسانه ها از شلیک راکت از نوار غزه و به صدا در آمدن آژیر خطر در فلسطین اشغالی خبر دادند.
* * بغداد- ایرنا -مشاور اقتصادی ولیعهد عربستان در اقدامی عجیب برای برتری رژیم اسرائیلی بر فلسطینی ها و دیگر دشمنانش دعا کرد.
*
* * باکو- ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در جریان عزیمت به نیویورک و دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد، تلاش های وی در راستای اصلاح این سازمان بین المللی را سازنده قرائت کرد.
* * باکو- ایرنا- رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بمناسبت شهادت حضرت علی (ع) شب شعری با عنوان 'شب شعر علوی' در باکو برگزار نمود.
* * تهران- ایرنا- از زمان معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیلی از سوی دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا، ۱۸۷ فلسطینی به شهادت دست یافته اند.
* * آنکارا- ایرنا- ژنرال خلوصی آکار و جوزف دانفورد رئیسان ستاد کل ارتش ترکیه و آمریکا به طور تلفنی در مورد سوریه و آخرین وضع منبچ مصاحبه و تبادل نظر نمودند.
شبد**۱۹۵۳**۱۳۷۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا