آخرین خبرها

اغراض بزرگ مارتینز با بلژیک

به گزارش تدبیرشرق به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بلژیک از سال ۲۰۰۲ در هیچ رقابت معتبری، چون جام جهانی و یورو شرکت نکرد، اما صعود شیاطین سرخ با مارک ویلموتس به جام جهانی ۲۰۱۴ باعث گردید تا عصر تازه‌ای در این کشور شروع گردد و بلژیکی‌ها حضور در فاز یک چهارم پایانی جام جهانی برزیل و یورو ۲۰۱۶ فرانسه را تجربه نمایند.

روزگار طلایی بلژیکی‌ها با سرمربیگری روبرتو مارتینز هم استمرار یافت و آن‌ها توانستند با صدرنشینی در گروه هشتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا برای سیزدهمین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب نمایند.

مارتینز دوران مربیگری را از فوریه ۲۰۰۷ با هدایت سوانسی سیتی در لیگ دسته اول انگلستان استارت زد. او در دومین فصل سرمربیگری در سوانسی موفق شد این تیم را از لیگ دسته دوم انگلستان (لیگ وان) به لیگ دسته اول (چمپیون شیپ) این کشور برساند. ۱۱۷

مارتینز ۱۵ ژوئن ۲۰۰۹ روی نیمکت سرمربیگری ویگان در لیگ برتر انگلستان نشست. این تیم در سه فصل خستین دوران سرمربیگری مارتینز در رتبه‌های یازدهم، شانزدهم و پانزدهم جدول لیگ برتر ایستاد، اما در آخرین فصل حضور این مربی اسپانیایی با قرارگرفتن در رده هجدهم به لیگ دسته اول سقوط نمود. بعد از سقوط ویگان به لیگ دسته اول مارتینز هم برای سرمربیگری اورتون از این تیم جدا گردید، اما در دوران سه ساله حضور خودش در جمع تافی‌ها تنها ۲ عنوان یازدهمی و یک رده پنجمی لیگ جزیره را به دست آورد و جامی با اورتون به دست نیاورد. ۱۴۳

مارتینز ۸ آگوست ۲۰۱۶ جانشین ویلموتس در تیم ملی بلژیک گردید تا برای اولین بار هدایت یک تیم ملی را برعهده گیرد. ۱۶ او در مورد حضور تیمش در گروه هفتم این چنین اظهار نظر کرده هست: بر روی کاغذ شانس ما و انگلستان برای صعود از این گروه فراوان هست اما بهر صورت ما در این گروه کار آسان ای پیش رو نداریم وباید برای صعود از این گروه سخت کوشش بسیاری کنیم و بعد از صعود جام جهانی برای ما  شکل دیگری برای ما پیدا می نماید و ما در پی حضور در میان برترین تیم های جهان هستیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا