آخرین خبرها

مشکلی برای تامین ارز مورد احتیاج واردات کاغذ وجود ندارد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی روز شنبه در ادامه عزیمت خود به البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در استانداری البرز، با تاکید براینکه کاغذ هم به نحو کالای بنیادی مطرح می گردد، گفت: برای تامین ارز مورد احتیاج کاغذ قول داده شده و ما هم به اصحاب مطبوعات و نشر این قول را می دهیم تا مشکلی برای واردات کاغذ وجود نداشته باشد.

صالحی با اشاره به بیمه اصحاب مطبوعات، افزود: نگاه دوره قبل این بود که قطعا باید کارفرما فرد را بیمه کرده و ما پشتیبانی کنیم، اما حالا نگاه دیگری وجود دارد که در حال تکمیل هست که امید داریم با تکمیل شدن آن مسئله بیمه خبرنگاران را به پیش ببریم.
وی با بیان اینکه راه اندازی سازمان صنفی رسانه یکی از راهکارها برای بهبود وضع معیشتی و امنیتی اصحاب مطبوعات هست، گفت: مشکل رسانه این هست که یک سازمان صنفی در حوزه رسانه نداریم که این سازمان مسایل معیشتی و امنیت شغلی را هدایت نماید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: امید داریم که لایحه نظام صنفی رسانه به نقطه مطلوب برسد، چون که توان دارد پشتیبانی ها و مجال های قابل ملاحظه ای را برای خبرنگاران ایجاد کند.

وی تصریح نمود: هم حالا در حال انجام دادن کارهایی من جمله بیمه و امنیت شغلی هستیم و برداشت ما این هست که سازمان صنفی رسانه توان دارد برنامه های رسانه را در حد بهتری پیش ببرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسانه ها در کل کشور مشکلات خودشان را دارند و انتظار ما از استانداران و مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی این هست که بخش هایی که به پشتیبانی استانی و کشوری احتیاج دارد را منعکس و نسبت به رفع کردن آنان اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از بخش های توانمند کردن استان ها، پشتیبانی از رسانه ها هست، بیان داشت: هر استانی که فضای رسانه ای آن قوی باشد، نشان از پویایی آن دارد، و بر این اساس هدف ما این هست که دغدغه های تمام خبرنگاران را به صورت جدی دنبال کنیم که بیمه یکی از آنان هست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از مالک نظران دیگر بخش ها نیز باید بهره برد، اضافه کرد: نهادهایی که در حوزه فرهنگ عمومی کار می کنند، برای توسعه این بخش باید به یک هم افزایی برسند و یکی از جاهایی که توان دارند به این هم افزایی برسند، شورای فرهنگ عمومی هست و احتیاج هست تا موازی کاری در دستگاه های فرهنگی کاهش یابد.
صالحی به پشتیبانی قضایی از مطبوعات اشاره نمود و گفت: هر رسانه ای که ثبت شده باشد از پشتیبانی های معاونت مطبوعاتی بهره مند خواهد بود، اما این پشتیبانی ها کامل نیست و در پی این هستیم تا از رسانه های ثبت شده پشتیبانی های بیشتری در این بخش صورت گیرد.
***اخلاق اجتماعی یکی از دغدغه های بنیادی هست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر این در نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه اخلاق اجتماعی یکی از دغدغه های بنیادی هست، گفت: اخلاق سالم موجب بقای جامعه می گردد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کوشش هست تا با فرهنگ درست اخلاق را در جامعه نهادینه کند.
صالحی اضافه کرد: در چند حوزه مشکل بنیادی داریم که شواری فرهنگ عمومی توان دارد به مدد آید، حوزه اول عارضه های اجتماعی هست و از منظر رهبری این مسئله یک مبحث ملی هست، از منظر رهبری باید مشکل عارضه های اجتماعی را همه روزه پیگیری کنیم.
وی دنبال کرد: شورای فرهنگ عمومی توان دارد برروی فرهنگ های دیگر هم مؤثر باشد، در نتیجه حضور دستگاه ها در این سطح در کنار هم در شواری فرهنگ عمومی یک مجال بسیار خوب هست.
صالحی گفت: در البرز مجال ها زیادتر از تهدیدها هست، این مجال ها توان دارد استان البرز را به پیشران حل عارضه های اجتماعی و اخلاقی مبدل کند، اما شرط به وجود آمدن یک اتفاق خوب هم افزایی هست و ما نباید مسئله های کلیدی خود را گم کنیم.
وی افزود: استفاده از مجال های مردمی در شواری فرهنگ عمومی باید رخ بدهد، برای حل مسائل خود باید مردم را بشناسیم و این مردم توان دارد نهادهای مدنی، دینی و اجتماعی و حتی موسسه های قرآنی باشد که تنها احتیاج به شناسایی دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تجزیه و آنالیز شورای فرهنگ عمومی، کمتر شورایی در این سطح را میتوان یافت که به صورت مویرگی در قلب استان ها نفوذ می کند، شواریی که از لحاظ گستره کاری در کل کشور جریان دارد.
وی دنبال کرد: این شورا در قالب یک قوه نیست و در تهران و کلیه استان ها و در همه قوه ها، نهادها و دستگاه ها جاری هست، شورای فرهنگ عمومی به سوژه ای می پردازد که در ارتباط با دیگر مسائل زندگی ما قابل قیاس نیست، اگر فرهنگ نباشد هوا آلوده می گردد و آنگاه همه چیز را برهم می زند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هسته فرهنگ هم فرهنگ عمومی هست، آنچه توان دارد هویت اجتماعی ما را تشریح کند سطح فرهنگ عمومی هست و این شورا به این مبحث می پردازد.
صالحی با اشاره به سفرهای استانی خود گفت: ما باید ابزارها را از مرکز به استان ها سوق دهیم و این تفاهم نامه ها در استان ها با این نگاه حرکت می کند، علاوه بر این در سفرهای استانی خود به نشست ها شورای فرهنگ عمومی رفته تا با نمایندگان استان ها حرف بزنیم تا نگاه کنیم چه اتفاق هایی در حال رخ دادن هست و از تجربیات و نظرات دیگران استفاده نماییم.

۸۰۲۹/۷۴۱۴/۱۵۳۵
انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا