آخرین خبرها

امام خمینی(ره) مثل یک هنرمند دل ها را به هم نزدیک کرد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) عصر امروز (شنبه ۱۲ خرداد) در دیدار با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان در حسینیه جماران، اظهارداشت: حقیقت این هست که اگر هنر را از آدم ها جدا کنیم تاریخ چیز با ارزشی ندارد و تمام قبح ها برایش باقی می ماند.

یادگار امام خمینی (ره) با یادآوری اینکه دو افتخار آدم ها یکی پیامبران و دیگری هنرمندان هستند، اظهار کرد: هنرمندان در طول تاریخ روح آدم ها را صفا داده اند و تاثیرات بزرگی بر زندگی آدم ها داشته اند.
حجت الاسلام و السلمین خمینی با بیان اینکه تفاوت علم و هنر در این هست که علم تجزیه مرکبات عالم هست، به طور مثال یک موجودی را فیزیکدان ها یا شیمیدان ها در مورد بخشی از جزو آن نظریات مختلفی می دهند و به شکلی آن را تجزیه می کنند، دنبال کرد: درواقع علم به سمت تجزیه می رود و به روایتی مرکبات را بخشی از جزو می کند و زیر ذربین خود کوتاه می کند.
وی اظهار کرد: اما هنر اجزا را مرکب می کند. یعنی اجزایی که به واقع یک تنه معنی و زیبایی ندارد را هنرمندانه در کنار هم قرار می دهند تا زیبایی مضاعفی ایجاد کنند.
حجت الاسلام و السلمین خمینی اضافه کرد: در نتیجه اگر علم روحش از اجزاء می آید اما هنر درونش اتحاد هست. یعنی در حقیقت هنر از اتحاد و توحید می آید توحید به معنای یکی کردن هست.
یادگار امام خمینی (ره) دنبال کرد: گونه های متفاوت هنر از نقاشی، موسیقی، نمایش، ادبیات، شعر و خوشنویسی همه و همه از اتحاد به وجود می آیند و درواقع هنرمند به این سبب هنرمند هست که توان دارد مخالفان را همسو کند.
وی با یادآوری اینکه اگر قبول کنیم هنر اهمیتش به سبب ترکیب تجزیه ها هست و هنرمند کسی هست که اتحاد ایجاد کند، اظهار کرد: اکنون که اینچنین هست آیا انقلاب یک هنر نیست؟ آیا انقلاب دلها را به هم نزدیک نکرده هست؟ و اینکه آیا انقلاب اتحاد ایجاد نکرده هست؟
حجت الاسلام والسلمین خمینی اظهار کرد: به این بیان امام خمینی رحمت الله آیا یک هنرمند نبوده هست که نه آواها و رنگ ها لکن دلها به یکدیگر نزدیک کرد. و اکنون که اینچنین هست آیا انقلاب یک هنر نبود؟
و اکنون که اینچنین هست آیا انقلاب یک هنر نبود؟وی به تعبیر امام خمینی (ره) اشاره نمود و اظهار کرد: این تعبیر امام که «همه با هم» را یادمان نرود. در نتیجه باید بدانیم که این اتحاد را نباید بشکنیم که شکستن آن هنر نیست. درواقع امروز که می گوئیم به هنر احتیاج داریم یعنی به این اتحاد احتیاج داریم.
یادگار امام خمینی (ره) با یادآوری اینکه دشمن داخلی و بیگانه نسبت به ایران ما کم نیست، اضافه کرد: هنرمندان باید گام ها را بردارند و دل ها را به هم نزدیک کنند و امروز موظف هستیم این مجموعه را به یک جمع واحد برگردانیم چون که انقلاب با هر اجین هست.
حجت الاسلام و السلمین خمینی با بیان اینکه هنر انقلاب در رشته های متفاوت اقدامات بسیار بزرگی کرده هست، دنبال کرد: روح هنر در یک تلاطم آزاد قلیان می کند در نتیجه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستر شایسته ای برای هنرمندان مهیا کنند.

بعد از اذان مغرب و اقامه نماز و افطار با حضور یادگارامام خمینی(ره) از برگزیدگان پنجمین سمینار سراسری تئاتر مردمی حوزه هنری نیز تجلیل گردید.
شبد**فراهنگ**۹۲۴۶**۱۰۱۰

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا