آخرین خبرها

ریاست کمیسیون اروپا: باید از اصل توافق اتمی حراست گردد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان کلود یانکر ریاست کمیسیون اروپا روز شنبه ( امروز) در اظهار کرد وگو با یک روزنامه آلمانی با انتقاد از تصمیم ریاست جمهور آمریکا برای خارج شدن از توافق اتمی تصریح نمود: اقدام آمریکا برای اوراق کردن توافق با ایران به سود صلح جهانی نیست، ما به عنوان معماران همکار در توافق هخسته ای باید از اصل آن دفاع کنیم.

یانکر در ادامه اظهار کرد که توافق اتمی با ایران که باعث تنگنا برنامه اتمی تهران در قبال برطرف تحریم های این کشور گردید، نباید فدای مصلحت سیاست داخلی آمریکا گردد.

ریاست کمیسیون اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید تدابیری برای محافظت از اصل توافق اتمی با ایران بیندیشد.

وی جدیدا نیز از شروع روال اجرای مقررات مسدود کننده خبر داده هست که هدف آن محافظت از شرکت های اروپایی که با ایران تجارت می کنند در مقابل تحریم های آمریکا هست. این کارهای مانع از مشارکت شرکت های اروپایی با تحریم های واشنگتن بر علیه تهران می گردد.

دونالد ترامپ ریاست جمهور آمریکا روز هشتم ماه مه از توافق اتمی خارج گردید و اظهار کرد که تحریم هاعلیه ایران را باز می گرداند. در هفته های موخر اروپایی ها ضمن تاکید بر ادامه تعهد شان به این توافق کوشش کرده اند راهایی برای محافظت آن بعد از خارج شدن آمریکا بیابند.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا