آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

خداحافظی فغانی از دنیای داوری پس از جام جهانی محتمل هست

علیرضا فغانی

به گزارش تدبیرشرق، علیرضا فغانی روز شنبه در حاشیه مراسم بدرقه اش به مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در فرمانداری مخصوص شهرستان ری اظهار کرد: برای هرکاری داعیه لازم هست و جام جهانی ۲۰۱۸ اگر داعیه های لازم را در من ایجاد کند از داوری خداحافظی نخواهم کرد و زمینه های دیگر فعالیت ورزشی خود را شروع خواهم کرد.
وی دنبال کرد: در کمال خوشبختی بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ که به عنوان تیم ذخیره حضور داشتیم، مسابقات مهمی را قضاوت کرده ام و حالا در پی کامل کردن افتخارها خود در عرصه جام جهانی آتی هستم.

فغانی در مورد حضور خودش در مراحل حذفی و فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه عنوان نمود: تجربه به من ثابت نموده هست که هر بازی حکم بازی فینال را دارد و ممکن است نخستین بازی، آخرین شانس تیم داوری شمرده گردد.

وی اضافه کرد: با این وجود تیم داوری ایران با تمام توان آماده قضاوت بازی های با اهمیت جام جهانی هست.

وی دنبال کرد: در کمال خوشبختی از ۲ ماه پیش تمرین های خوبی را پشت سر گذاشته ایم و در حال حاضر در آمادگی کاملی به سر می بریم، با حضور در روسیه یک هفته کلاس های سازگاری برگزار می گردد و پس از ان آماده قضاوت بازی های جام جهانی می گردیم.

فغانی استفاده از ویدئو چک را در بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ اتقاق مثبتی بررسی کرد و اظهار کرد: ویدئو چک اشتباه های داوری به دست کم می رساند.

به گزارش تدبیرشرق، علیرضا فغانی بهمراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری تیم داوری ایرانی می باشند که این مجال را به دست آورده اند در جام جهانی ٢٠١٨ روسیه از سوی کمیته داوران فیفا برای قضاوت مسابقات انتخاب گردند.

علیرضا فغانی متولد ۱۳۵۷ کاشمر و مسئول تربیت بدنی شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری) هست که از سال ۲۰۰۸ میلادی وارد لیست داوران بین المللی گردید و به عنوان داور چهارم هفت بازی من جمله دیدار افتتاحیه برزیل و کروواسی در دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۴ حاضر بود.

وی که کار داوری را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده، تاحالا در ۱۰۰ بازی بین المللی داور بوده و سالانه ۱۵ تا ۲۰ بازی را نیز در داخل کشور قضاوت کرده هست.

فغانی از سال ۲۰۰۸ داور بین المللی شده هست و از بعضی قضاوت های با اهمیت او می توان به دیدار رتبه بندی جام باشگاه های جهان ۲۰۱۳، دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان قاره آسیا ۲۰۱۴، دیدار فینال جام ملت های قاره آسیا ۲۰۱۵، دیدارفینال جام باشگاه های جهان ۲۰۱۵ و دیدار فینال فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز اشاره نمود.

۳۲۱۸/۶۰۰۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا