آخرین خبرها

رسیدگی به مشکلات مردم خوزستان به عنوان پشتوانه نظام اولویت دارد

آیت الله سید عبدالکریم فرحانی شامگاه جمعه در آیین بهره برداری از پروژه آبرسانی به سه روستای بخش غیزانیه اهواز گفت: بخش غیزانیه باوجود بیشتر از ۴۰۰ چاه نفتی بعد از ۴۰ سال جدیدا از موهبت آب شرب بهره مند شده و شرمساری ما مسئولین را در پی دارد که بعد از گذشت این سال ها تازه این خدمات به مردم ولایت مدار این منطقه عرضه شده هست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بعضی از نقاط خوزستان از نظر زیرساخت ها، آب شرب و آب کشاورزی با مشکلات جدی رو به رو می باشند که زیبنده این استان ولایت مدار نیست.
عضو خبرگان رهبری تبیین کرد: طبق نامه ای که جدیدا به دفتر رئیس جمهوری در مورد مشکلات مردم خوزستان ارسال شده، وی فرمان پیگیری مستقیم مشکلات خوزستان را به طور مخصوص داده هست.
وی گفته بود: جا دارد از استاندار خوزستان ، مدیریت آبفا روستایی استان و نمایندگان استان برای تلاش های بی وقفه در جهت خدمت رسانی به روستاهای استان تقدیر نمود اما هنوز عرضه خدمات به مردم منطقه های کم بهره مند به شرایط مطلوب نرسیده و باید به طور جدی کوشش گردد .
علاوه بر این غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این مراسم گفت: مشکل کلیدی بخش غیزانیه، آب شرب بهداشتی هست که در سال گذشته در بازدیدی که از این بخش داشتیم رسیدگی به این مشکل در دستور کار جای گرفت اما تا اندازه ای اجرای امور به دیرکرد افتاد.
وی گفته بود: این وعده را می دهیم که آبرسانی به بخش غیزانیه در قسمت شرق و غرب جاده توسط سازمان آب و برق و منطقه های نفت خیز به سرعت دنبال گردد.
شریعتی گفت: روستاهای بخش غیزانیه باید به طور کامل از موهبت آب شرب بهره مند گردند.

علاوه بر این جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز ، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه بعد از چهار دهه جدیدا آب شرب به مردم این منطقه دست یافته و اهالی به دست کم نیازهای خود دست یافته اند اما برای برطرف محرومیت هنوز باید کوشش کرد.

وی دنبال کرد: باید وقت بیشتری برای این مردم که حافظ و نگهدار تاسیسات نفتی و این انقلاب می باشند، گذاشته گردد ، مردم اینجا هنوز با بی مهری رو به رو می باشند.
علاوه بر این درویشعلی کریمی مدیر عامل شرکت آبفا روستایی خوزستان در این آیین گفت : این سه روستا در بخش غیزانیه واقع شده و ۵۲ کیلومتر خط جابه جایی آب برای این مسیر تشریح شده هست.
وی اضافه کرد: ۲۵ کیلومتر از پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه از سال گذشته شروع و حالا تکمیل شده و بقیه مسیر به سبب کم بودن لوله پلی اتیلن تا اندازه ای با دیرکرد رو به رو شده و کوشش می گردد با تغییر نوع لوله ها و قرارداد جدید با یک شرکت دیگر، بتوانیم این پروژه را تا هفته دولت به طور کامل به بهره برداری برسانیم.

وی گفته بود: گرچه هنوز قسمتی از پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه باقی مانده اما پروژه آب رسانی به سه روستای مسیر ام الطرفه این بخش تکمیل شده و پروژه های سایر روستاها نیز ظرف چند ماه آینده به طور کامل تکمیل می گردد.
/۶۰۰۲/۷۱۵۲

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا