آخرین خبرها

سهم بری تجهیزات مدارس از اعتبارات استانی افزایش یابد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس مازندران:

سهم بری تجهیزات مدارس از اعتبارات استانی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران؛ «قربانعلی شیرزاد» در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: متوسط سهم بری در کشور ۱۰ درصد است که این رقم در مازندران به ۵٫۵ درصد می رسد.

وی با اشاره به لزوم افزایش این سهم در مازندران تصریح کرد: اگر این فاصله تا متوسط کشوری برای مازندران جبران شده و سهم مازندران نیز به ۱۰ درصد افزایش یابد بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مازندران با اشاره به نامه معاون علمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان ها ادامه داد: در این نامه متوسط سرانه آموزشی تعیین شده و استان ها ملزم شده اند که نسبت به افزایش اعتبار و سهم بری آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی با اشاره به اعتبارات استانی در سال ۹۷ ابراز کرد: امسال در مجموع استانی با کاهش اعتبارات مواجه هستیم اما بنا بر این است که تخصیص افزایش پیدا کند.

شیرزاد به موضوع خیرین نیز اشاره کرده و گفت: باید از ظرفیت خیرین به نحو احسن استفاده کنیم و چاره ای جز مشارکت مردمی نداریم اما متأسفانه از برخی از ظرفیت های استان در این زمینه استفاده نکرده ایم و باید سازوکارها را اصلاح کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس مازندران درباره پروژه های نیمه کاره خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی پروژه خیرساز متوقف شد باید سازوکاری اتخاذ کنیم که پروژه مذکور در اولویت قرار گرفته و از اعتبارات شهرستانی تکمیل شود.

وی به برخی پروژه های نیمه کاره که بلاتکلیف مانده اند نیز اشاره کرده و افزود: این بلاتکلیفی موجب خسارت شده و باید هر چه زودتر تصمیم گیری کنیم که چه برنامه ای برای این پروژه های بلاتکلیف در شهرستان ها اجرا شود.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا