آخرین خبرهااستان ها

میزان تولید پسماند های رشت افزایش یافته است

شرکت کود آلی گیلان

شهردار رشت از افزایش حجم و میزان زباله ها و پسماند های تولیدی خانوار های شهری در روزهای شیوع ویروس کرونا در این شهر خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، دکتر ناصر حاج محمدی با قدردانی و تشکر از همه پاکبانان و نیروهای خدمات شهری شهرداری رشت تاکید کرد: کار این عزیزان در روزهای پس از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و آنها مشکلات مضاعفی را تحمل می کنند.

شهردار رشت با اشاره به افزایش تناژ پسماند های تولیدی شهر رشت به ویژه در تعطیلات عید، نوروز امسال خاطر نشان کرد: طبق بررسی های انجام شده در اسفند ماه گذشته تقریباً حدود ۱۰۰ تن در روز به حجم و میزان تولید پسماند های جمع آوری شده شهر رشت افزوده شده است.

وی تاکید کرد: اگر قبلاً حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ تن زباله و پسماند در رشت به طور روزانه جمع آوری می شد، حالا این‌ میزان به ۶۵۰تن رسیده است.

شهردار رشت همچنین دلیل افزایش زباله ها و پسماند های شهری را برنامه مبتنی بر “در_خانه_می مانیم” عنوان کرد و گفت: هر چند ما همواره مردم و شهروندان را به حضور در خانه و کاهش تردد های غیر ضروری تشویق می کنیم اما از آنجایی که مردم این روزها بیشتر در خانه هستند و از مواد بسته بندی هم نسبت به گذشته بیشتر استفاده می کنند به همین دلیل حجم و میزان پسماند ها در شبانه روز در شهر رشت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این روزها حتی پاکبانان زحمتکش شهرداری در برخی از روزها دو بار اقدام به جمع آوری زباله محلات و معابر شهر می کنند، گفت: تقریباً روزانه یکهزار پاکبان در شهر در تلاش هستند و علاوه جمع آوری زباله ها در هر شب ، در طول روز هم اقدام به رفت و روب سطح و معابر شهری می کنند.

دکتر حاج محمدی در پایان خاطر نشان کرد: ماحصل کار و تلاش نارنجی پوشان آماده شدن معابر شهر برای انجام عملیات ضدعفونی و گندزدایی می شود تا با مجموعه این اقدامات محیطی امن و پاک از معابر شهری را تحویل شهروندان رشت بدهیم.

/rash.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا