آخرین خبرها

تلگرام با دستور «شورای عالی فضای مجازی» فیلتر شد / شورای عالی فضای مجازی: مصوبه‌ای درباره فیلتر تلگرام نداشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تلگرام با دستور «شورای عالی فضای مجازی» فیلتر شد

علی ساری عضو فراکسیون امید گفت: تلگرام با دستور «شورای عالی فضای مجازی» فیلتر شده است.

به گزارش انتخاب، معاون اول قوه قضائیه توضیحاتی درباره فیلترنیگ تلگرام در نشست امروز با فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.

علی ساری عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره جلسه صبح امروز فراکسیون متبوع خود، اظهار کرد: در این جلسه حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا و همچنین معاون پارلمانی قوه قضاییه حضور داشتند که مباحث مختلفی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در وهله اول نمایندگان حاضر در این جلسه درباره ضرورت تقویت ارتباطات میان دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی مطالبی را بیان کردند و توضیحات حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای هم مبنی بر این بود که این ارتباط باید بیشتر شود.

ساری با بیان اینکه در این جلسه همچنین درباره فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام هم مطالبی عنوان شد، تصریح کرد: طبق سخنان آقای محسنی اژه‌ای دستگاه قضا پس از جلسات متعدد کارشناسی و تصمیم شورای عالی فضای مجازی به این حکم رسیده است.

تکمیلی/ شورای عالی فضای مجازی مصوبه ای درباره فیلتر تلگرام نداشته است

پیگیری ایرنا از شورای عالی فضای مجازی نشان می دهد که این شورا نه تنها مصوبه ای در این خصوص نداشته بلکه حتی تصمیمی هم در این زمینه نگرفته است.

محمد حسین پور مدیر روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی نیز به رسانه ها اعلام کرده که تاکنون هیج مصوبه ای مبنی بر فیلتر تلگرام صادر نشده است و هر زمان مصوب شد، از طریق شورای عالی فضای مجازی اعلام می شود.

بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران نهم اردیبهشت ماه از صدور دستور قضایی مسدود سازی تلگرام خبر داد و اعلام کرد: فعالیت این سایت در ایران از دهم اردیبهشت ممنوع است.

شامگاه چهاردهم اردیبهشت ماه، صفحه اینستاگرام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مطلبی نوشت: مسدودسازی اخیر تلگرام نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تایید دولت است؛ رییس جمهوری ریاست شورای عالی فضای مجازی را برعهده دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا