آخرین خبرهااستان ها

حضور مکرر استاندار در آستارا برای مردم امیدآفرین است

رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا گفت: برنامه ها و رویکردهای استاندار گیلان در احیا و اجرای طرح های گردشگری، زمینه ساز تحولی بزرگ برای توسعه این استان است و تحقق آن هدف های متعالی، همکاری مضاعف بخش های دولتی و مردمی را می طلبد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از  ایرنا، پاشا سماپور به مناسبت روز گرامیداشت شوراها افزود: مصطفی سالاری با نگاه مثبت و ایجاد تحول در استان به گیلان آمده و عملیاتی شدن برنامه های دولت و استانداری در خصوص بوم گردی و احیای مناطق گردشگری، اقتصاد استان را متحول خواهد ساخت.

وی اظهار کرد: سفرهای متعدد وی به شهرستان ها، حضور مکرر در آستارا و بازدیدهای سرزده اش از روستاهای گیلان، امیدآفرین است و مردم، دسترسی آسان به مقام عالی دولت در استان را لمس کرده اند و تصور می کنند هر آینه امکان حضور استاندار در هر یک از روستاهای گیلان وجود دارد.

سماپور بیان کرد: آستارا از امتیازاتی نظیر راه آهن، بندر، مناطق گردشگری و مرز برخوردار است و مسئولان ما به منظور عمران و آبادانی بیشتر این شهرستان، باید از رویکرد و نگاه مثبت استاندار گیلان استقبال و استفاده کنند و بر همکاری های خود بیفزایند.

ضرورت همکاری بیشتر اداره های آستارا با شورای اسلامی شهرستان
رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا با تبریک روز شوراها به اعضای شوراهای اسلامی شهرستان، شهرها و روستاهای آستارا گفت: فلسفه وجود شوراهای اسلامی، تقویت نماینده عالی دولت در استان و شهرستان برای بهره مندی بیشتر مردم از خدمات دولت است و در آستارا باید تعامل و همکاری مسئولان با شورای اسلامی شهرستان افزایش یابد.
سماپور اضافه کرد: شورای اسلامی شهرستان به عنوان عالی ترین پارلمان محلی از سوی مردم برای پیشنهاد و ارائه برنامه های مختلف جهت پیشبرد امور، ارتقاء رفاه مردم و نظارت بر عملکرد شوراهای زیرمجموعه ایجاد شده و هر چه همکاری دستگاه های اجرایی با شورای شهرستان افزایش یابد، تاثیر این نهاد در عرصه خدمتگزاری بیشتر خواهد شد.
وی افزود: شوراها ظرفیت تسهیل و تسریع عملکرد ادارات و انعکاس خدمات آنها به مردم را دارند و اگر مسئولان، شوراها را فراموش نکنند؛ اعضای این نهادها برای خدمت به مردم ترغیب خواهند شد.

 نگاهی به عملکرد شورای اسلامی شهرستان
وی بیان کرد: اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان آستارا با صمیمیت در کنار هم کار می کنند و هرگز غیبت نداشته اند و تاکنون چهار جلسه عادی و یک جلسه فوق العاده تشکیل داده اند و جلسه فوق العاده آنان با دعوت از مدیر شبکه بهداشت و درمان برای بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان بوده است.
سماپور اظهار کرد: در جلسات شورای اسلامی شهرستان، حدود ۱۰ مصوبه یا پیشنهاد در حوزه های بهداشت، آب، عمران روستاها و محیط زیست به شورای اسلامی استان و فرمانداری آستارا ارائه شده و یکی از آنها، پیشنهاد افزایش میزان تخصیص اعتبارات مصوب حوزه آب روستایی این شهرستان بوده است.
سماپور گفت: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از جایگاه رفیع تری نسبت به شورای شهرستان برخوردار است و برای رفع مشکلات مردم و پیشبرد امور دولت در آستارا تلاش می کند و شورای اسلامی این شهرستان نیز برای هر گونه همکاری و همراهی با نماینده مردم جهت ترقی و تعالی بیشتر و رفاه حال مرد مرزنشین آستارا، آماده همکاری است.

 کمبود آب را جدی بگیریم
رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا گفت: شورای اسلامی این شهرستان با همکاری شوراهای شهر و شهرداری ها برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و مقابله با بحران احتمالی در تابستان پیش رو، بنرهایی را آماده می کند تا در ورودی برخی از روستاها و مسیرهای پرتردد برای آگاهی بیشتر مردم و جلب مشارکت آنها نصب شود.

سماپور از شهرنشینان و روستانشینان آستارا تقاضا کرد به خاطر ضرورت صرفه جویی در منابع آب و با توجه به کاهش قابل توجه بارش ها، از استفاده آب شرب برای مصارفی نظیر شستشوی ماشین یا آبیاری مزارع اجتناب کنند و همکاری و همیاری بیشتر دهیاران را در این راستا خواستار شد.

شورای اسلامی شهرستان فاقد ساختمان و دفتر کار است

رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا گفت: متاسفانه تاکنون امکان استقرار این نهاد در ساختمان فرمانداری محقق نشده و فاقد ساختمان یا اتاق جلسه هستیم و برای نشست یا دیدار با میهمانان اداری و کاری خارج از شهرستان، مشکل فضا و مکان داریم و جلسات ما در ساختمان شورای اسلامی شهر آستارا برگزار می شود.

سماپور افزود: اگر اتاقی برای شورای اسلامی شهرستان در داخل ساختمان فرمانداری تامین شود، این شورا به عنوان بازویی توانمند، بیش از سایر اوقات در خدمت دولت و مردم خواهد بود و دسترسی موکلان به دولتمردان را تسهیل خواهد کرد.

وی اظهار کرد: دومین مشکل شورای اسلامی شهرستان آستارا ، مالی و اعتباری است و بر اساس بخشنامه بودجه سنواتی، شوراهای اسلامی مکلف هستند ۲ درصد اعتبارات مصوب خود را در ردیف اعتباری، تامین و به حساب شورای اسلامی فرادست خود (شورای اسلامی شهرستان) واریز کنند و این رقم در آستارا در صورت واریز، حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

وی بیان کرد: در چارچوب قانون باید ماهانه به هر یک از اعضای شورای اسلامی شهرستان، سه میلیون ریال پرداخت شود اما به دلیل نبود اعتبار، تاکنون ریالی به اعضای این نهاد پرداخت نشده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا