آخرین خبرها

استاندار گیلان: کارگروه توسعه دریامحور تشکیل شود

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در این نشست، با اشاره به اینکه توانمندی‌های زیادی در صنایع کشتی‌سازی در گیلان وجود دارد، افزود: همه تلاش کنند در بحث اقتصاد دریا محور در جهت توسعه گیلان اقدامات لازم صورت گیرد.
وی بر لزوم ایجاد کارگروهی تحت عنوان توسعه دریا محور به عنوان زیر مجموعه ای از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و با بیان اینکه این کارگروه می‌تواند بخش زیادی از امور مرتبط با دریا را بررسی و پیگیری کند ، گفت از این پس برنامه ریزی شود تا هر سه ماه یک بار، گزارش کاملی از روند توسعه صنعت دریا محور داشته باشیم تا با تمرکز بیشتر از فرصت‌ ها بهره ببریم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد، توانمندی‌های زیادی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری دارد، خاطرنشان کرد: تاکسی دریایی جزو برنامه‌هایی است که می‌تواند در دریای خزر راه‌اندازی شود.
نجفی با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان باید توانمندی خود را عملیاتی کند، اظهار داشت: دانشگاه گیلان در یک برهه از زمان، مرکزی برای کشاورزی بود اما باید بر روی توانمندی‌های دیگر خود و منطقه همچون دریا تکیه کند.
وی بخش نگری به مسائل مختلف را آسیب جدی برای استان دانست و گفت: لازم است در جهت تحقق اهداف توسعه دریامحور نگاه بخشی از سازمان بنادر و دریانوردی حذف شود.
نجفی همچنین از رسانه های استان خواست در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با مسئولان هم‌قدم باشند و گام های موثر در این خصوص بردارند.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، با 9 شهرستان ساحلی، حدود 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد.
7294/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا