آخرین خبرها

مردمی بودن و اهمیت به مردمسالاری از مهمترین ویژگی های امام (ره) بود

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی وارسته روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و تبیین برنامه های بزرگداشت سالگرد ارتجال امام و قیام 15 خرداد افزود: همین مردمی بودن امام ( ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بوده که امروز شاهد حضور پرشور و با شکوه مردم و به منصه ظهور گذاشتن مردمسالاری دینی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه امسال بوده ایم.
وی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی انتخابات را به گونه ای رقم زدند که نه تنها خواسته و برنامه ریزی دشمنان برای عدم شرکت مردم و حضور کمرنگ آنان در انتخابات به وقوع نپیوست بلکه بدلیل مشارکت گسترده مردم بسیاری از آنها چندین ساعت در صف ماندند و تعدادی از آنها نتوانستند بدلیل مهلت قانونی رای بدهند.
وارسته در ادامه با اشاره به همزمانی سالگرد ارتحال امام (ره) با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال بایستی متناسب با این ماه پرفضیلت جهت بزرگداشت ارتحال امام (ره) و قیام پانزدهم خرداد برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
وی گفت : بر همین اساس ؛ امسال حرکت پای پیاده و سواره به سمت مرقد امام (ره) نداریم اما طی روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد دو مراسم با شکوه و در شان مناسبت های این دو روز در رشت برگزار می شود.
وی امام را سه نقطه طلایی آرمان های استقلال ، آزادی و معنویت دانست و افزود: امام به عنوان الگویی است که در همه ادوار می تواند یک ملاک و مبنا باشد و برنامه ریزی ها نیز در همین جهت انجام شود.
وارسته توجه به خدا و اخلاص را به تعبیر مقام معظم رهبری رمز موفقیت امام (ره) خواند و گفت: مکتب سیاسی امام (ره) برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است و این مکتب معنویت و سیاست را در هم تنیده است.
وی مهمترین کار امام (ره) را احیای اسلام ناب محمدی (ص) در سطح دنیا عنوان و خاطرنشان کرد: امام (ره) اخلاق ، سیاست و عرفان را باهم داشت .
وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای گرامیداشت با شکوه سالروز اتحال امام گفت: علا.ه بر دو مراسمی که در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد در رشت برگزار می شود، برگزاری جلسات قرآنی و آمادگی هیات مذهبی و مساجد برای گرامیداشت این روزهاست.
در این جلسه دستگاه های مختلف برنامه های خود را برای چهاردهم ( بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام (ره) و پانزدهم خردادماه ( قیام خونین پانزدهم خردادماه سال 42) تبیین کردند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا