آخرین خبرها

ساکنان کمالشهر و مهرشهر از آب سد طالقان بهره‌مند می‌شوند

ساکنان کمالشهر و مهرشهر از آب سد طالقان بهره‌مند می‌شوند

استان‌ها > البرز – ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت آبفای البرز گفت: با آغاز عملیات پروژه لوله‌گذاری خط انتقال ۹۰۰ میلیمتری که با هدف افزایش ظرفیت برداشت آب سد طالقان انجام می‌شود، ساکنان مناطق کمالشهر و مهرشهر هم از آب سد طالقان برخوردار می‌شوند.

غلامرضا رضایی‌فر  در تشریح  این خبر اظهار داشت: طرح آبرسانی به کرج بزرگ در قالب پروژه افزایش برداشت آب از سد طالقان شامل احداث ۱۲ کیلومتر خط انتقال به اقطار ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیمتر است که از مهرماه ۹۵ تاکنون ۸ کیلومتر آن اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود ۴ کیلومتر باقیمانده تا پایان خرداد ۹۷ اجرا شود.

وی درخصوص کلنگ زنی و عملیات اجرایی لوله گذاری با قطر ۹۰۰ میلیمتر که از۶ اسفند ماه آغاز شد، بیان کرد: درقالب این پروژه ۱۸۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال با هدف جبران کمبود آب مناطق کمالشهر و مهرشهر در فصول گرم سال اجرا می‌شود و بدین ترتیب با اختلاط آب‌های سطحی با چاه‌های تامین کننده، ساکنان این مناطق از آب کیفیت بالاتری برخوردار می‌شوند.

رضایی فر افزود: تا کنون ۸ میلیارد تومان برای اجرای خطوط انتقال آب از سد طالقان در قالب طرح آبرسانی به کرج بزرگ صرف شده و اعتبار مورد نیاز برای اجرای باقیمانده پروژه ۴ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی میزان آب انتقالی از خط انتقال آب طالقان به مهرشهر و کمالشهر را ۳۵۰ لیتر درثانیه ذکر کرد و گفت: پیش بینی می‌شود این خط ۱۸۰۰ متری طی چهار ماه به بهره برداری برسد.

۴۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا