آخرین خبرها

تجلیل از واحدهای صنعتی برتر لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان، همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر صنایع کوچک که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و نیز جمعی از صادرکنندگان صنایع کوچک در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان اظهار داشت: در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر صنایع کوچک از ۳۱ واحد صنعتی برتر صادرکننده در حوزه صنایع کوچک کشور تقدیر به عمل آمد که از این تعداد ۱۰ واحد صنعتی از شهرکهای صنعتی لرستان بودند.

بختیار رازانی تصریح کرد: پرند شیمی ، آرمان پودر، بهروان لرستان ، گهر آبادان ، صبا ظرف آسیا ، رازی شیمی ، افلاک پالایش خرم ، بایر افلاک ، لعل ازنا ، آباد گوهره از جمله واحدهای صنعتی استان بودند که بعنوان صادرکنندگان برتر در حوزه صنایع کوچک مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی حمایت دولت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و هدایت آنها را به سوی صادراتگرایی مثبت ارزیابی کرد و افزود: با حمایت های دولت توانمندی های این صنایع نیز در تنوع و کیفیت محصولات افزایش یافته و این صنایع نقش مهمی را در اشتغالزایی خواهند داشت.

بختیار رازانی اضافه کرد: در استان لرستان بالغ بر ۱۶۵۰ پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده که بیش از ۹۶ درصد آنها صنایع کوچک هستند که در این صنایع با حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری یک شغل ایجاد می شود در صورتیکه در صنایع بزرگ هر ۲ الی ۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری شغل ایجاد خواهد کرد بنابراین نقش اصلی صنایع کوچک ایجاد اشتغال پایدار است که بعنوان محرک اصلی اقتصادی و تولیدی بایستی به آنها توجه بیشتری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: صنایع کوچک موتور محرک تولید محسوب می شوند و برای نیل به اهداف توسعه ای راهی جز حمایت از صنایع کوچک نیست.

۴۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا