آخرین خبرها

استقلال تهران – الهلال عربستان؛ در انتظار هشتمین تقابل آبی‌های آسیا

استقلال تهران – الهلال عربستان؛ در انتظار هشتمین تقابل آبی‌های آسیا

عرفان حاج بابایی: یکی لقب باشگاه قرن آسیا را با خود یدک می کشد و دیگری به دو ستاره اش که نشان از دو قهرمانی در آسیا دارد می نازد. صحبت از الهلال عربستان و استقلال ایران است.
دو رقیب سنتی در فوتبال آسیا که هردو هم آبی پوش هستند.
استقلال و الهلال پس از ۴ سال یک بار دیگر به هم رسیده اند.در این ۴ سال، استقلال تحولات زیادی را پشت سر گذاشته و حالا مدتی است که با وینفرد شفر به ساحل آرامش رسیده است.
استقلال با شفر تیمی شده که جنگیدن را فرا گرفته است و برای گل زدن تا دقیقه ۹۰ از پا نمی نشیند. الهلال اما طی این سال ها هم در عربستان و هم در آسیا حرف اول را می زده. آخرین افتخار آن ها در آسیا هم به همین فصل پیش باز می گردد که توانستند به عنوان نماینده غرب آسیا پا به فینال این رقابت ها بگذارند.
به بهانه تقابل حساس سه شنبه شب دو تیم در مسقط، به هفت تقابل قبلی این دو قدرت فوتبال آسیا پرداخته ایم. ۷ دیداری که سه برد برای الهلال،دو برد برای استقلال و دو تساوی را در بر داشته است.

۱)استقلال ۰-۱ الهلال(۱۳۷۰)
استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام باشگاههای آسیا در مرحله گروهی سال ۱۹۹۱ و در دوحه برابر الهلال قرار گرفت که این بازی با برتری یک – صفر الهلال به پایان رسید. تک گل آبی های عربستانی را یوسف الثنایان در نیمه دوم و از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند.

۲)استقلال ۱-۱ الهلال]الهلال در ضربات پنالتی پیروز شد[ (۱۳۷۰)
دو تیم یک بار دیگر در دیدار فینال در دوحه با هم مصاف دادند که این بار کار به تساوی ۱ – ۱ رسید. برای الهلال بازهم یوسف الثنایان از روی یک ضربه ایستگاهی و برای استقلال هم امیر هاشمی مقدم گلزنی کردند ولی در ضربات پنالتی این الهلال بود که پیروز میدان شد تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

۳)استقلال ۰-۰ الهلال]تیم عربستانی در ضربات پنالتی پیروز شد[ (۱۳۷۵)
سومین دیدار استقلال برابر الهلال در سال ۱۹۹۶ بود. سرمربی آن سال‌های استقلال مرحوم ناصر حجازی بود. دیدار دو تیم که از مرحله‌ نیمه نهایی جام باشگاه‌های استقلال برگزار می‌شد در پایان وقت‌های معمول و اضافه با تساوی بدون گل به پایان رسید. باز هم در ضربات پنالتی آبی‌های عربستان با نتیجه‌ی ۵ بر ۴ شاگردان حجازی را مغلوب کردند تا استقلال از گردونه‌ مسابقات حذف شود.

۴)استقلال ۲-۱ الهلال (۱۳۷۷)
مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاههای آسیا در سال ۱۹۹۹ به صورت گروهی در ابوظبی برگزار شد. این بار استقلال موفق شد با گل های فرهاد مجیدی در دقیقه ۱۳ و سیروس دین محمدی در دقیقه ۴۰ دربرابر تک گل بشار عبدالله مهاجم کویتی الهلال در دقیقه ۴۷ تیم پیروز میدان باشد.

۵)استقلال ۲-۳ الهلال (۱۳۸۱)
پنجمین مصاف آسیایی دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۰۳ آسیا در العین امارات به داوری محمد صالح سوبخیدین مالزیایی برگزار شد. استقلال در این بازی دوبار با گل های رسول خطیبی(۱۴) و علی سامره(۴۲) از حریف پیش افتاد اما پاتریک سوفو مهاجم سیه چرده الهلال نه تنها در دقایق ۳۴ و ۷۴ برتری استقلال را بی اثر کرد بلکه در دقیقه ۸۵ گل برتری الهلال را هم زد تا الهلال با کامبکی عالی سه امتیاز این دیدار را مال خود کند.

۶)استقلال ۲-۱ الهلال (۱۳۹۲)
آبی های تهران و ریاض پس از ۱۱ سال یک بار دیگر به هم رسیدند. این بار هم در مرحله گروهی.
بازی رفت در ریاض و به میزبانی سعودی ها برگزار شد و استقلال توانست با کامبکی شیرین انتقام آخرین باخت خود مقابل الهلال را بگیرد. در این مسابقه ابتدا سالم الدوساری در دقیقه ۶۸ تیم میزبان را پیش انداخت اما شاگردان قلعه نویی توانستند با گل های پژمان منتظری-غایب بزرگ استقلال در بازی پیش رو-و آرش برهانی در دقایق ۸۰ و ۸۶ فاتح این دیدار حیثیتی شوند.

۷)استقلال ۰-۱ الهلال (۱۳۹۲)
فروردین ۱۳۹۲ آخرین جدال استقلال و الهلال طی سالیان اخیر بود.جایی که آبی های عربستانی موفق شدند در ورزشگاه آزادی با تک گل نواف العابد استقلال را شکست دهند تا تنها شکست استقلال در دور گروهی آن فصل مقابل الهلال رقم بخورد.

۴۳ ۴۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا