آخرین خبرها

هم‌آغوشى موسیقى سنتى و اشعار مدرن در «دیوار چین»

هم‌آغوشى موسیقى سنتى و اشعار مدرن در «دیوار چین»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «دیوار و چین» آلبوم تازه‌اى از على قمصرى با سازبندی متنوع و با هم‌آوایى حسین پیرحیاتى، مصطفى راغب ، هاله سیفى‌زاده و بهرخ شورورزى، با تمرکز بر اشعار نسل جدید شعرای ایران، همچون احسان افشارى، مژگان عباسلو و علیرضا کلیایى، روز پنجم اسفند به طور رسمى منتشر خواهد شد.

«دیوار و چین»، «مترسک» و «پشت سیگارهاى پى‌درپى»، به هم‌آغوشى موسیقى سنتى و اشعار مدرن احسان افشارى مى‌پردازد که فاصله به ظاهر زیاد کلام و موسیقى، با نوع نگاه قمصرى به مقوله ریتم و بافت چندصدایى از بین رفته است. شاید این قطعات بتوانند گواه کارآمد بودن موسیقى کلاسیک ایرانى در مواجهه با زندگى پیچیده و چندبعدى امروز با تمام دغدغه‌هاى متنوعش باشند.

همچنین این آلبوم دربردارنده تصنیف‌هاى «دل» با شعر مژگان عباسلو، «شهر و غریبى»، »مسلمانى و مستى» و «مرا دیوانه میدانى» از سروده‌هاى علیرضا کلیایى در دستگاه‌هاى همایون، نوا و چهارگاه، «دانه روح» با شعر کلیایی است. «افسانه خاموشى» و «چنان مست» نیز در این آلبوم منتشر خواهند شد.

هنرمندانی که در آلبوم موسیقی «دیوار و چین» به هنرنمایى پرداخته‌اند، عبارتند از علی قمصری (نوازنده تار و سه‌تار)، مصباح قمصرى (نوازنده بم‌کمان و کلارینت)، زکریا یوسفى ( نوازنده پرکاشن)، امین غفارى ( نوازنده ویلن و آلتو)، حسین کمانى (نوازنده گیتار)، آتنا اشتیاقى ( نوازنده ویلنسل)، کامران منتظرى (نوازنده تمبک و سازهاى کوبه‌اى)، امیرفرهنگ اسکندرى (نوازنده عود) و ارسلان علیزاده (نوازنده ویلنسل).

۵۷۲۴۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا