آخرین خبرها

حضور نماینده مجلس برای حل مشکلات کارخانه سیمان سفید ارومیه

حضور نماینده مجلس برای حل مشکلات کارخانه سیمان سفید ارومیه

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان، ظهر امروز نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران با حضور در کارخانه سیمان سفید ارومیه و بازدید از بخش‌های مختلف آن، از مشکلات این واحد دیدن و برای حل آن رایزنی کردند.

تولید سیمان باید افزایش یابد

نادر قاضی‌پور با اشاره به اشتغال و تولیدات داخلی و بومی به‌عنوان اولویت اول کشور گفت: با خروج بازار مسکن از رکود و اینکه ۳۰۰۰ روستای استان هم باید بازسازی شوند، نیاز کشور به سیمان به‌شدت افزایش خواهد یافت.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از سیمان در کشور بجای مصالح دیگر همچون قیر و آسفالت نهادینه شود تصریح کرد: می‌توان از سیمان‌های رنگی نیز در جداول کنار خیابان استفاده کرد ضمن اینکه همانند کشورهای توسعه‌یافته، سیمان را جایگزین آسفالت و قیر که مشکلات زیادی دارند نمود.
وی اضافه کرد: متاسفانه وزارت راه‌وشهرسازی استفاده مناسبی از سیمان ندارد درحالیکه در کشورهای دیگر آزادراه‌ها، باندهای فرودگاهی و … از سیمان بجای قیر و آسفالت استفاده می‌کنند.
وی افزود: گرفتن جشن خودکفایی سیمان توسط وزارت، یک اشتباه بود که آنرا ۳ بار تکرار کرد.
قاضی‌پور گفت: در این راستا، باید تولید سیمان افزایش یافته و مدیران نیز از این واحد حمایت کنند.
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی نقش مهمی در بازسازی کشورهای همسایه سوریه و عراق دارد و این کار را در یمن نیز انجام خواهد داد، نیاز به سیمان برای صادرات و استفاده در این کشورها بیشتر خواهد شد لذا باید وزارت امور خارجه و راه‌وشهرسازی هماهنگی‌های لازم را انجام و با افزایش تولید سیمان از این فرصت استفاده کنیم.

همکاری بانک‌ها برای توسعه و افزایش تولید ضروری است

اسماعیل شش‌انگشت با اشاره به مشکلات موجود همچون تعهد به تولید با ۷۰درصد ظرفیت و افزایش هزینه‌های فروش به سایر نقاط بخاطر هزینه حمل گفت: در این زمان و با توجه به مشکلات موجود، نیاز به دریافت تسهیلات ظروری است و امیدوارم مدیران بانک‌های عامل ما را یاری کنند.
مدیرعامل شرکت سیمان سفید ارومیه افزود: همینک ظرفیت تولید این واحد، ۱۵۸هزار تن در سال است که درصورت احداث فاز توسعه امکان افزایش ۵۰ درصدی تولید را دارا هستیم و درحال حاضر با ظرفیت حدود ۷۵درصد مشغول فعالیت هستیم.
وی اضافه کرد: برای توسعه واحد و افزایش فروش، همکاری بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات و بهبود بازار ساخت‌وساز می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.
شش‌انگشت گفت: کیفیت سیمان تولیدی در این واحد باعث شده علاوه بر بازار منطقه، در سایر استان‌ها و یا کشورها نیز فروش داشته باشیم و در این زمان با رقابتی که بر سر کیفیت است نیاز به توسعه داریم.

در پایان این نشست، بعد از رایزنی‌های صورت گرفته، مشکل گاز این واحد تولیدی با رایزنی قاضی‌پور نماینده ارومیه با مدیرعامل شرکت ملی گاز حل شد و مدیران شعب بانک‌های سپه و صنعت و معدن نیز قول پرداخت تسهیلات و شرایط مالی جدید را دادند.

شایان ذکر است، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس، جعفرصادق اسکندری رییس صنعت، معدن و تجارت، مقصود مقدمی‌کیا مدیرکل تامین اجتماعی استان، منصور جلایر مدیرکل استاندارد استان، علی دیلمقانیان نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه، غلامرضا آرین سرپرست شعب بانک صنعت، معدن  و سیدعلی موسوی مدیر شعب بانک سپه آذربایجان‌غربی در بازدید از کارخانه سیمان سفید ارومیه حضور داشتند.

گفتنی است کارخانه سیمان سفید ارومیه یکی از ۷ تولیدکننده این نوع سیمان در کشور است که بر طبق آخرین آمار از نظر ظرفیت تولید بعد از واحد ساوه، دومین تولیدکننده برتر کشور است.

۴۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا