آخرین خبرها

علم در خدمت تولید ثروت باید مسیر آینده علمی کشور باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز پنجشنبه در شورای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی بازساختی استان گیلان در رشت افزود: با به خدمت گرفتن علم برای تولید ثروت، مراکز دانشگاه ها بایستی خودشان منبع درآمد باشند.
وی کاربردی کردن تحقیقات را لازمه این کار دانست و خاطر نشان کرد: شعار ایده ال ما در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، هر عضو هیات علمی یک شرکت دانش بنیان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان توسعه ارتباطات صنعت و دانشگاه را مهم دانست و تصریح کرد: این ارتباطات با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت ها در شهرک صنعتی به خوبی در حال شکل گیری است.
وی تکنولوژی نانو را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای علم آینده دانست و یادآور شد: تکنولوژی نانو، اطلاعات، علم ژن و علوم شناختی در زمینه سلول ها چهار پایه بنای علم آینده است که اگر به این عوامل توجه نشود، حرکت علمی ما دچار نقصان خواهد شد.
یوسف زاده بیان داشت: ما نمی توانیم نسبت به پیشرفت های علمی ادعایی داشته باشیم مگر این که از مجموعه این عوامل که به بحث سلول های بنیادی بر می گردد، دانش خودمان را در این زمینه ها گسترش دهیم.
وی در ادامه با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از سال گذشته برنامه راهبردی را برای این دانشگاه تهیه و تدوین کرده ، اظهار کرد: بر اساس تدوین این برنامه، پیشرو در دانشگاه های نسل سوم، کارآمد در ارایه خدمات و پیشگام در شاخص های سلامت چشم انداز این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان کرد: تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه با تکیه بر فرهنگ سازی و اعتلای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماموریت این دانشگاه در راستای چشم انداز است.
وی اضافه کرد: تهیه و تدوین نقشه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، حاصل تلاش بیش از چهارهزار نفر ساعت در طول شش ماه اول سال 95 با حضور بیش از 30 نفر از مدیران اساتید با تجربه و اجرای سند راهبردی با افق 10 ساله بر اساس برنامه 1404 جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
اولین جلسه شورای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی بازساختی استان گیلان روز پنجشنبه از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رشت برگزار شد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا