آخرین خبرها

صالحی: در تولید فیلم جزو ۲۰ کشور اول دنیا هستیم

صالحی: در تولید فیلم جزو ۲۰ کشور اول دنیا هستیم

اوایل سال آینده تعداد سالن‌های کشور به عدد ۵۰۰ خواهد رسید | نقد و امید باید در کنار هم باشند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امشب (یک‌شنبه ۱۵ بهمن) در گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دو حضور یافت.

در ابتدای این گفت‌و‌گو، صالحی به مناسبت ایام دهه فجر، با اشاره به تاثیرات مهم انقلاب اسلامی در فضای فرهنگی جامعه، تاکید کرد: «نتایج پیمایشی در سال ۹۴ که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است، نشان می‌دهد جریان انقلاب اسلامی بعد از ۴۰ سال، هویت ایرانی ما را تقویت کرده است. این پیمایش اگرچه نکات مثبت فراوانی را دربر می‌گیرد اما نشان هم می‌دهد که در چه حوزه‌هایی دچار ضعف هستیم و برای جبرانش باید بکوشیم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حوزه سینما توضیح داد: «در سینمای ایران اتفاقات قابل توجهی رخ داده است. سالن‌های سینمای ما افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به ۴۵۰ سالن سینما رسیده است که تا اوایل سال دیگر عدد ۵۰۰ را رد می‌کند.»

او ادامه داد: «همچنین فروش پارسال فیلم‌های ما به ۱۷۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین تعداد سینماروهای ما بیش از ۲۵ میلیون نفر شده است که اگر چه حرکت رو به جلویی است اما بازهم نشان می‌دهد تنها یک سوم مردم کشور به سینما رفته‌اند که باید افزایش یابد.»

صالحی تاکید کرد: «در حوزه تولید فیلم رتبه اول منطقه هستیم. ما سالانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ فیلم تولید می‌کنیم که از این نظر بین ۲۰ کشور اول جهان هستیم.»

وزیر ارشاد افرود: «در بحث محتوایی نگاه نقادانه سینما به مسائل کشور رو به رشد بوده است که باید در کنار آن نگاه امیدوارانه را هم افزایش دهیم. در واقع نقد و امید در سینما باید همراه هم باشند.»

او با اشاره به این‌که سینمای ایران باید بتواند مثل ادبیات کهن فارسی ماندگار شود، سه شرط را برای رسیدن به این هدف برشمرد و گفت: « سینمای ما باید مثل ادبیات کهن فارسی متفکرانه، انسانی، شاعرانه، حاوی تخیل و قصه‌پرداز باشد. هزار سال است که مردم ما آثار فردوسی، نظامی و مولوی را می‌خوانند چون تفکر را با تخیل و شاعرانگی و قصه درهم آمیخته است.»

۵۷۵۷

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا