استان هافرهنگی و هنری

با هنرنمایی شهبازیان و عقیلی رقم خورد؛ شب با شکوه موسیقی ایرانی با اجرای ارکستر ملی در سمنان

کنسرت ارکستر ملی

کنسرت ارکستر ملی به رهبری آهنگساز و نوازنده برجسته فریدون شهبازیان و اجرای آوازخوان نام‌آشنا سالار عقیلی در سمنان به روی صحنه رفت.

به گزارش تدبیرشرق، استان سمنان دهمین استانی است که ارکستر ملی به رهبری شهبازیان در دور جدید به اجرا در آن پرداخته است.

در کنسرت شب گذشته ارکستر ملی که با استقبال پرشور دوستداران موسیقی در سمنان همراه شد، قطعاتی از جمله «ایران جوان» به آهنگسازی پیمان سلطانی،«از خون جوانان وطن لاله دمیده» به آهنگسازی عارف قزوینی، «ایران» و «تبریز در مه» به آهنگسازی بابک زرین، «خوشه چین» به آهنگسازی استاد روح الله خالقی، ، پرلود جام تهی به آهنگسازی فریدون شهبازیان، «از تنهایی گریه مکن» به آهنگسازی ابوالفضل صادقی نژاد، «شکوه گل» به آهنگسازی عبدالکریم مهرافشان،  «جام مدهوشی» به آهنگسازی علی تجویدی، «مرا رها مکن» به آهنگسازی ابوالفضل صادقی نژا د و…اجرا شد.

کنسرت ارکستر ملی در این کنسرت به اجرای ۱۸ قطعه موسیقی که عمدتا از قطعات شناخته شده موسیقی کشورمان هستند، پرداخت. .

همچنین اجرای چند موسیقی بی کلام به رهبری فریدون شهبازیان و اجرای دو قطعه با هنرنمایی و اجرای سالار عقیلی و نوازندگی همسرش از جمله آثار ارائه شده در این کنسرت بودند.

قطعات ” مرا رها مکن ” و ” سپید و سیاه  دو قطعه ای بودند که با اجرای سالار عقیلی و حریر شریعت‌زاده نوازنده پیانو و همسر سالار عقیلی اجرا و با تشویق علاقه‌مندان سمنانی همراه شد.

سالار عقیلی در پایان این کنسرت که با حضور چاووشی استاندار جدید، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه، فرماندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و…برگزار شد با تقدیر از همکاری مسوولان از آنجه مهمان‌نوازی و استقبال مردم هنردوست سمنان می‌نامید تقدیر کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا