آخرین خبرها

مجتبی جباری و مددجویان کانون اصلاح و تربیت در شبکه سه

مجتبی جباری و مددجویان کانون اصلاح و تربیت در شبکه سه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستندِ داستانی «پس از حبس» نام یک مجموعه تلویزیونی 30 قسمتی از تولیدات شبکه سه سیما به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرزاد خوشدست است که به جنبه‌های روانی موثر تئاتر بر زندگی افراد و حل معضلات نوجوانان مجرم کانون اصلاح و تربیت می‌پردازد.

در اين مجموعه تلویزیونی، تمامى نوجوانان كانون مورد بررسی قرار می‌گیرند و در نهايت، درمان و آموزش بر روى 13 نفر از اين افراد به طور جدى‌تر ادامه پيدا خواهد كرد. در مرحله‌ نهایی این پروژه، تئاتری که نمایشنامه‌ آن براساس آرزوها و همچنین قصه‌های زندگی این نوجوانان به نگارش درآمده با بازی این 13 مددجو روی صحنه می‌رود و بازیگران در حضور تماشاچیان این نمایش را اجرا خواهند کرد.

در مستند «پس از حبس» از اساتید بازیگری و همچنین چهره‌هایی که می‌توانند بر زندگی نوجوانان و آینده‌ آن‌ها تاثیرگذار باشند، بهره گرفته شده است. این اشخاص در بخش‌هایی از مستند، با نوجوانان کانون اصلاح و تربیت همراه شده‌اند. مجتبی جباری نیز مدتی پیش با حضور در کانون اصلاح و تربیت با این نوجوانان همراه شده است. این اتفاق نیز مرحله‌ای از درمان این مددجویان بوده که تاثیرات مثبت بسیاری برای نزدیک شدن گروه به هدف داشته است.

تحقیق و پژوهش درباره محتوای این مجموعه مستند از سه سال پیش توسط فرزاد خوشدست صورت گرفته است و این تحقیقات هم زمان با فیلمبرداری توسط او و توماج دانش‌بهزادی همچنان ادامه دارد. دانش‌بهزادی علاوه بر این، بازیگرى در نقش اصلی اين مجموعه را نیز عهده‌دار است.

طبق آیین‌نامه‌ سازمان زندان‌ها و در راستای رعایت حقوق شهروندی، مددجویان نمى‌توانند با چهره‌ خود جلوى دوربين حاضر شوند، بدين ترتيب برای نوجوانان كانون در مراحل مختلف پروژه ماسک‌هایی طراحی و در مرحله‌ پایانی آن، برای 13 مددجوی منتخب با ایده‌ خود آن‌ها و مبنی بر شخصیت‌شان گریم‌هایی طراحی شده است.

57242

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا