آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسیملی

نگاه ویژه ؛ شهرداری که به یکباره اصولگرا شد! / حاشیه ها و یک بداخلاقی جالب درباره گزینش های نجفی

نجفی

گروه سیاسی : مطالبات انباشته شده و انتظارات فراوان از شهردار تهران در خصوص انتصاب هایش امر کتمان شدنی نیست، جوانان و اصلاح طلبانی که در عین شایستگی بیش از یک دهه از حلقه مدیریت شهری بیرون بوده اندو اکنون پیرو اعتماد عمومی و کنش های انتخاباتی آنان، اصلاح طلبان عنان شورا در اختیار گرفته اندو اکنون انتظار دارند که این بار محذوف این عرصه نباشند.

به گزارش تدبیر شرق ؛ این انتظارت فراوان و البته به حق کار شهردار را در گزینش های خود سخت و طاقت فرسا کرده و حواشی فراوانی رقم زده است، یکی از مهم ترین آنها حساسیت مضاعف روی انتصاب مدیرانی است که در دوران قالیباف در شهرداری سمت داشته و اکنون در نگاه عمومی استنباط و تلقی آنست که این افراد متعلق به اردوگاه مقابل هستند و نمی بایست در دوران تازه عهده دار مسئولیت شوند.

اما نکته آنجاست که نباید همه را با یک چوب راند و صفر و صدی به قضاوت نشست، در این میان البته عده ای هم بر تنوره این موضوع می دمند تا نارضایتی و اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبی را افزایش و پیرو آن یاس و ناامیدی را در میان بدنه حامیان جریان اصلاح طلب بسط و تعمیم دهند.

بی گمان به شماری از انتصاب های محمد علی نجفی انتقادات و ایراداتی وارد است اما همه را نباید یک کاسه کرده و هر مدیری که در دوران قالیباف عهده دذار مسئولیتی بوده به اردوگاه منتقدان اصلاح طلب الصاق کرد.

از روز گذشته و پیرو انتصاب تورج فرهادی به سمت شهرداری منطقه 22 شاهد حجم عظیمی از انتقادات در رسانه های اصلاح طلب و فضای مجازی بودیم که او را از منتقدان جدی اصلاح طلبان، عضو لیست اصولگرایان در انتخابات و یار نزدیک قالیباف عنوان کرده اند اما نکته آنجاست که او هر چند در دوره قالیباف سمت های اجرایی و شهرداری داشته اما او هیچ گاه مشی اصلاح طلبی را کنار نگذاشته و از اساس او از زمره اصولگرایان نبوده که در لیست خدمت آنان نیز باشد.

فرهادی در ستادهای محمد خاتمی در دو دوره ریاست جمهوری فعالیت داشته و در شورای اول تهران رئیس دفتر یکی از اعضای اصلاح طلب شورا بوده است و در دوران قالیباف نیز بواسطه توانمندی و نیز رشته تحصیلی به کار گرفته شده و همانند بسیاری از اصلاح طلبانی که آنان را می شناسیم و در شهرداری قالیباف نیز حضور داشته به خدمت پرداخته است و اتفاقا در شورای سوم نیز ارتباط نزدیکی با اعضای اصلاح طلب شورا که نجفی نیز در آن حضور داشت، داشتهو همین آشنایی و اشراف نجفی اکنون زمینه ساز انتصاب او در شهرداری منطقه 22 شده است.

اما مع الاسف این روزها عده ای که در پی مشوش کردن فضا هستند، مسئولیت او در شهرداری در دوران قالیباف را با یکسری اخبار جعلی (همانند حضور او در لیست خدمت) در هم آمیخته و از آب گل آلود ماهی گرفته و ادعا می کنند که این مدیر کاربلد و البته اصلاح طلب از زمره منتقدان اصلاح طلبان و همراهان قالیباف بوده که هیچ مستندی پیرامون آن وجود نداشته و تنها سمت او در شهرداری دلیل این فضا سازی شده است.

در فضای فعلی خوب است رسانه های اصلاح طلب با هوشیاری به برخی تحرکات مشکوک واکنش نشان داده و بدون تحقیق و اشراف به یک موضوع به بازنشر فله ای خبرهایی که جعلی و فاقد مستندات است، نپردازند که تهران در این روزها بیش از هر چیز نیاز به آرامش مدیریتی و انسجام در امور شهرداری نیاز دارد.

و البته انتقادات به برخی انتصاب ها و عدم بکارگیری جوانان کارآمد اصلاح طلب در شهرداری نیز به قوت خود باقی بوده و خوب است نجفی در خصوص انتصاب های خود شفاف سازی کند تا زمنینه های این سوء برداشت ها نیز فراهم نیاید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا