آخرین خبرها

نماینده آستانه:جهان استکبار به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد حسین قربانی در جمع راهپیمایان روز قدس در محل مسجد جامع آستانه اشرفیه اظهار داشت: امروز جهان استکبار از بیداری و وحدت بین مسلمانان هراس دارد و تلاش می کند با تزویر ، نیرنگ و جنایت در مقابل اسلام بایستد.
وی در ادامه با اشاره به گوشه هایی از چگونگی شکل گیری رژیم صهیونیستی افزود: نژاد پرستی ، قتل عام ، ترور مسلمانان ، خود برتر بینی ، غصب زمینهای مسلمانان ، ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و بسیاری از جنایتهای دیگر از ویژگی های رژیم اشغالگر قدس است.
قربانی ، فجایع رژیم اشغالگر اسرائیل را ننگی بر پیشانی بشریت متمدن امروزی عنوان و تصریح کرد : اسرائیل در پیش چشم مدعیان حقوق بشر چه در گذشته و چه در حال دست به جنایت و کشتار مسلمانان می زند.
وی با بیان اینکه تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اسرائیل غاصب با حمایتهای آمریکا و انگلیس در اغلب جنگهای خود در مقابل اعراب و مسلمانان به موفقیتهایی دست یافته بود، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) تفکر وحدت جهان اسلام در بین مسلمانان نقش بست.
وی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس از سوی امام خمینی (ره) گفت: آزادی قدس شریف از چنگال اسرائیل غاصب و ایجاد تفکر وحدت در بین مسلمانان جهان از اهداف بزرگ این روز است.
نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در ادامه روز قدس را متعلق به تمام آزادیخواهان جهان دانست و یادآور شد: بدون تردید اگر تفکر و درایت امام خمینی (ره) در نامگذاری روز قدس نبود ،شاید امروز اسرائیل غاصب به اهداف شوم خود دست پیدا می کرد.
قربانی ، پیروزی انقلاب اسلامی را سد بزرگی در برابر اهداف جنایتکارانه رژیم اسرائیل دانست و افزود : امروز ایران اسلامی با شعار وحدت مسلمانان و مستضعفان جهان ؛ نماد مبارزه با استکباران و جنایتکاران است.
وی همچنین با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی اظهار داشت: جنگ تحمیلی ، تحریم ، انزوا ، ترور شخصیتها ، ظهور گروههای تکفیری و تروریستی از جمله اقدامان دشمنان انقلاب اسلامی است که برای مقابله با نظام مقدس ما انجام داده اند.
وی با اشاره به حوادث و جریانات کشورهای منطقه گفت: اگر رشادتها و ایثارگریهای مردان بزرگی چون سردار سلیمانی و مدافعان حرم نبود امروز مجبور بودیم در مرزهای ایران با گروههای تکفیری مبارزه کنیم.
قربانی ، با بیان اینکه کشور اسلامی ما امروز با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ، مقتدرانه در مقابل تمام توطئه ها و تهدیدهای دشمنان انقلاب و اسلام ایستاده است افزود: ایران اسلامی برای بالا بردن توان دفاعی خود از هیچ احدی اجازه نمی گیرد و با قدرت هر نقطه تهدیدی را از بین خواهد برد.
نماینده شهرستان آستانه اشرفیه ضمن حمایت از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گروه تروریستی داعش تصریح کرد: سپاه پاسداران با حمله موشکی به گروه تروریستی داعش نشان داد که فرزندان ایران اسلامی در راه پاسداری از آرمانهای انقلاب و نظام با هیچ احدی تعارف ندارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ایین راهپیمایی روز قدس امروز همزمان با سایر نقاط کشور ،با حضور فرماندار ، مسئولان ادارات و نهادها ، نیروهای نظامی و انتظامی ، بسیجیان ، خانواده های معظم شهداء و اقشار مختلف مردم روزه دار از محل کانون بسیج آستانه اشرفیه آغاز شد.
در این راهپیمایی که تا محل حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ادامه داشت شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی چون مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل بار دیگر نفرت و انزجار خود را از جنایات استکبار جهانی اعلام کردند.
شرکت کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی ضمن تجدید بیعت با آرمانهای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بار دیگر پیروی خود را از مقام معظم رهبری اعلام کردند.
گفتنی است همزمان با شهر استانه اشرفیه ، راهپیمایی روز قدس در شهر بندرکیاشهر از توابع این شهرستان نیز با حضور پرشور و گسترده مردم برگزار شد.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد سال 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار : علیرضا رنجکش ** انتشار دهنده : بابایی
7287 / 6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا