آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغسیاسی

همراهی دولت و قضائیه منجر به بازگشت پول به بیت‌المال شده است

بازگشت پولامام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به همراهی قوه قضائیه با دولت در خصوص برگشت پول به بیت‌المال گفت: رئیس قوه قضائیه همواره در کنار دولت بوده و تاکنون با بازگشایی برخی کارخانه‌ها و حل مشکلات آنان چندین هزار میلیارد تومان پول را از به دولت برگردانده است

رئیس قوه مجریه با رفتار خود باعث دلسردی مردم نشود

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از ایجاد درگیری لفظی میان سران دو قوا در جمهوری اسلامی گفت: زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست که در این شرایط سخت اقتصادی و درحالی‌که قیمت کالاهای اساسی نسبت به هشت ماه گذشته چندین برابر شده، مسؤول یک قوه‌ای به‌مانند مجریه به‌جای حل مشکلات کشور به دلیل مسائل شخصی با رئیس قوه دیگر درگیری لفظی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز عبادی سیاسی این هفته این شهر در سجد جامع با قدردانی از موضع جمهوری اسلامی در خصوص قره‌باغ اظهار کرد: موضع‌گیری جمهوری اسلامی در خصوص مناقشه قره‌باغ موضع‌گیری بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه جنگ راه‌حل مشکل قره‌باغ نیست، گفت: ندانسته و خواستار مذاکره دو طرف شده است زیرا رد پای رژیم صهیونیستی و آمریکا در این جنگ‌دیده شده و هدف آنان قطعاً جمهوری اسلامی ایران است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی در کشور حاصل از سوءمدیرت مسؤولان است، گفت: در کشور مشکلات اقتصادی بسیار زیادی به دلیل تحریم و بیماری کرونا وجود دارد ولی بخش اعظمی این مشکلات حاصل از سوءمدیریت مسؤولان بوده و تا اتخاذ تدبیر و تصمیم درست مشکلات کشور برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در کشور افزود: مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به زندگی خود ادامه داده و پای نظام مقدس جمهوری اسلامی مانده‌اند ولی کاهش ارزش پول ملی، گرانی کالاهای اساسی، نبود مسکن و افزایش اجاره‌بها واقعاً فشارهای سختی را بر ملت ایران وارد کرده و از مسؤولان انتظار تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات را داریم.

طیبی با انتقاد از ایجاد درگیری لفظی میان سران دو قوا در جمهوری اسلامی تصریح کرد: زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست که در این شرایط سخت اقتصادی و درحالی‌که قیمت کالاهای اساسی نسبت به هشت ماه گذشته چندین برابر شده، مسؤول یک قوه‌ای به‌مانند مجریه به‌جای حل مشکلات کشور به دلیل مسائل شخصی با رئیس قوه دیگر درگیری لفظی پیداکرده و باعث دلسردی مردم شود.

وی با اشاره به همراهی قوه قضائیه با دولت در خصوص برگشت پول به بیت‌المال گفت: رئیس قوه قضائیه همواره در کنار دولت بوده و تاکنون با بازگشایی برخی کارخانه‌ها و حل مشکلات آنان چندین هزار میلیارد تومان پول را از به دولت برگردانده است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ وقف در کشور بیان کرد: توصیه بزرگان دین توجه به فرهنگ وقف در جامعه بوده و گذشتگان ما با وقف آثار خیر و ‌نیکی را از خود به یادگار گذاشته و باقیات و صالحاتش را تضمین کرده لذا کسانی که بر ملک وقفی اسکان دارند باید مبلغ آن را پرداخت کنند زیرا بی‌توجهی به اماکن وقفی باعث ایجاد مشکلات عظیم در جامعه می‌شود.

طیبی با قدردانی از برپایی باشکوه مراسم اربعین در آستانه‌اشرفیه افزود: برپایی مراسم اجتماع جاماندگاناربعین یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این شهرستان بوده و امسال این مراسم در صحن حرم مطهر شهدا با حضور مردم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی یاد مرگ را یکی از نشانه‌های مؤمن برشمرد و گفت: یادآوری مرگ توسط مؤمن سبب شده تا آن فرد دیگر گناه نکرده و در همه امور پروردگار را در نظر بگیرد لذا در آیات آمده انسان پس از مرگ و قیامت در بهشت و جهنم اسکان داده می‌شود‌ به همین دلیل انسان باید خود را از خواب غفلت دور کرده و یاد مرگ را همواره یاد کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا