آخرین خبرهااستان ها

رفع مشکل آب آشامیدنی ۲۱ روستای آستانه | بهبود وضعیت آبرسانی در روستاها

تدبیرشرق/سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با حضور در فرمانداری با حمید رضائی فرماندار آستانه اشرفیه دیدار و در ارتباط با مشکلات و کمبودهای آبی حوزه شهری و روستایی گفتگو کرد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با حضور در فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه ضمن تشریح پروژه های این شرکت پس از یکپارچگی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: با توجه به انجام پروژه های افزایش ظرفیت تولید آب در  مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت و همچنین ترمیم خطوط انتقال آسیب دیده از مجتمع آبرسانی به مخزن شیخ زاهد لاهیجان ، ظرفیت انتقال آب به این مخزن،  حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

وی همچنین افزود: با راه اندازی یک واحد ایستگاه پمپاژ در تاسیسات آبرسانی روستای صفرابسته، ظرفیت انتقال آب از ۲۸ لیتر برثانیه به ۴۷ لیتر بر ثانیه افزایش یافت که مشکلات کم آبی ۲۱ روستای تحت پوشش این تأسیسات مرتفع شد.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: با اجرای این طرح ۲۱ روستا با بیش از ۵ هزار مشترک از پایداری و فشار متعارف آب در شبکه توزیع برخوردار شدند.

حسینی در ادامه گفت: با راه اندازی دستگاه های تله متری و کنترلی در تاسیسات آبرسانی روستایی شهرستان آستانه اشرفیه، شاهد بهبود وضعیت آبرسانی در روستاهای این شهرستان خواهیم بود.

حمید رضائی در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات و تلاش های اداره آب و فاضلاب شهرستان بر ضرورت اصلاح و بهسازی شبکه آب رسانی و بهبود کیفیت آب شرب مردم شهرستان تاکید کرد و گفت: ‎تأمین آب شرب سالم و رفع مشکل آب شرب روستاهای بخش مرکزی و بندرکیاشهر از مهم ترین خواسته های مردم فهیم شهرستان  آستانه اشرفیه است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه افزود: باتوجه به افزایش ساخت وسازها در شهرستان و افزایش میزان مصرف آب، انتظار می رود مدیران استانی نگاه ویژه ای به اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده آب رسانی و بهبود کیفیت آب شرب مردم داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان خواستار رفع شکستگی های خطوط اصلی سایت آبرسانی شهید خوش سیرت شد و گفت: به دلیل بروز مشکلات ضعف آب در بخشی از روستاهای بخش مرکزی خواستارم شکستگی های موجود در خطوط اصلی سایت شهید خوش سیرت در اسرع وقت حل و فصل گردد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا