آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدرخبر داغ

حضور فعال هلال احمر در سواحل 9 شهرستان گیلان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر گیلان در 9 شهرستان ساحلی استان برای خدمات رسانی به گردشگران دریا حضور دارند.

هلال احمر

به گزارش تدبیرشرق ,سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان در گفتگوی خبری ساعت 20 شبکه باران گفت :روزانه 100 امداد گر جمعیت هلال احمر استان در سواحل دریای خزر در گیلان و 2 پایگاه ثابت دریایی در انزلی و کلاچای آماده خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران هستند.

سیاوش غلامی با اشاره به فعال بودن 20 فروند از 24 فروند بالگرد موجود جمعیت هلال احمر کشور افزود : جمعیت هلال احمر گیلان یک فروند بالگرد در اختیار دارد.
وی گفت : جمعیت هلال احمر گیلان آماده ارائه آموزش چهره به چهره به ناجیان غریق مستقر در ساحل گیلان است و متقاضیان می توانند با مراجعه به شعبات این جمعیت در شهرستان های خود از این آموزش های رایگان امداد و نجات بهره مند شوند.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان نیز در گفتگوی تلفنی با خبر شبکه باران از حضور 500 امدادگر در 64 پایگاه ثابت اورژانس در سراسر استان خبر داد و گفت : 25 پایگاه و کمپ ساحلی نیز از اواخر خرداد تا اوایل مهر در ساحل دیای خزر به شهروندان خدمات رسانی می کنند.
پیمان اسدی افزود : 200 کیلومتر از طول 280 کیلومتر ساحل گیلان خطر آفرین و منطقه شنا ممنوع است.
وی گفت : امدادگران اورژانس گیلان پارسال در طول مدت اجرای طرح های سالم سازی دریا  893 نفر را در ساحل استان احیاء کردند که 108 مورد از آن به علت غرق شدگی بود که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال 97، 43 درصد بیشتر است.
سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلان نیز در گفتگوی تلفنی با خبر 20 شبکه باران گفت : در یک ماه گذشته 207 نفر در سواحل استان از غرق شدن نجات یافتند.
مهرداد مهرگان افزود :  95 درصد از کسانی که در چند سال اخیر به علت غرق شدگی جان باختند در مناطق شنا ممنوع و خارج از طرح های سالم سازی به کام مرگ رفتند.
وی در پایان با اشاره به شیوع کرونا خاطرنشان کرد : بسیاری از گرشگران به علت رعات نشدن فاصله گذاری در طرح ها سالم سازی دریا برای شنا به مناطق خطر آفرین دریا و رودخانه ها مراجعه می کنند.

/خبرگزاری صداوسیما

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا