آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در دیدار معاون حقوقی دیوان محاسبات کشور مطرح کرد: سرمایه‌های اجتماعی با تمکین به قانون، حفظ می‌شود/دامنه پوشش نظارت‌ها افزایش یابد

سرمایه‌های اجتماعیاستاندار گیلان با تأکید بر اینکه سرمایه‌های اجتماعی با تمکین به قانون، حفظ می‌شود؛ گفت: عملکرد نهادهایی همچون دیوان محاسبات به‌عنوان دستگاه‌های نظارتی، در تقویت اعتماد عمومی به جریان اداره کشور اثربخش است.

به گزارش تدبیرشرق ,ارسلان زارع در دیدار معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور، این دیوان را نهادی برآمده از قانون، نگهبان قانون و کمک کننده به مدیریت اجرایی کشور عنوان و اظهار کرد: کارها از مجرای این نهاد، به طور قطع قانون‌مندتر انجام می پذیرد.

وی اعتماد عمومی را از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی و موجب ارتباط بیشتر مردم با نظام اسلامی دانست و گفت: همگان باید با تمکین به قانون، نسبت به حفظ این دارایی ارزشمند بکوشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه با نظارت دیوان محاسبات و دیگر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، می‌توان در مجموع رفتارها و فرآیندها را اصلاح کرد، افزود: معتقدم باید دامنه پوشش نظارت‌ها و مراقبت‌ها به لحاظ کیفی افزایش یابد تا اثربخشی فعالیت ها بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان داشت: نظارت بر حسن انجام کار، از بروز انحراف جلوگیری می کند و عملکرد نهادهایی همچون دیوان محاسبات بعنوان دستگاه های نظارتی، در تقویت اعتماد عمومی به جریان اداره کشور اثربخش است.

وی به نقش آموزش در حوزه پیشگیری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این مهم که سیاستی راهبردی محسوب می شود، به درستی در گیلان اجرا شده و نتایج مثبتی به همراه داشته است.

زارع با بیان این مطلب که نظارت؛ مهمترین رویکردی است که علم مدیریت در سلامت اداری، بهره‌وری و کارآمدی به آن تاکید دارد، اظهار داشت: البته این انتظار وجود دارد که از ظرفیت دیوان محاسبات تنها در امر نظارت استفاده نشود.

وی یادآور شد: امروز نیاز قطعی کشور، حمایت از سرمایه گذاران در راستای توسعه فضای کسب و کار برای ایجاد اشتغال پایدار است و پیوسته تصریح کرده‌ام که حمایت‌های قضایی و حقوقی از جریان تولید، به تحقق شعار سال تحت عنوان “جهش تولید” کمک می کند.

زارع ابهام‌زدایی از قوانین را یکی از مصادیق حمایت  خواند و افزود: بر این اساس؛ ضرورت آشنایی با جدیدترین مقررات، هم از بروز تخلفات احتمالی ناشی از ناآگاهی جلوگیری می کند و هم، مسیر را برای ورود سرمایه گذاران در جهت توسعه استان هموار می سازد.

استاندار گیلان با اشاره به تاثیرات شیوع ویروس کرونا در اقتصاد دنیا بیان کرد: خوشبختانه با مدیریت مطلوب و همت مضاعف عوامل تولید و صادرات در گیلان، شاهد فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی در مدت سه ماهه اخیر بوده‌ایم و آسیب جدی در این بخش وجود نداشت.

وی ادامه داد: البته برای کاهش مشکلات پیش آمده در دیگر بخش‌ها، باید با همت جمعی، زمینه توسعه فضای کسب و کار و حمایت بیشتر از جریان تولید و سرمایه‌گذاری را فراهم کرد.

 ** معاون دیوان محاسبات: مدیران، سرمایه های اصلی کشور هستند

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور نیز در سخنانی اظهار داشت: سیاست دیوان محاسبات، آموزش، پیشگیری و تعامل بین دستگاهی است و در راستای تحقق این ارکان مهم، اقدامات موثری را به اجرا رسانده است.

محسن عمرانی افزود: دیوان محاسبات در مسیر پیشگیری از تخلفات گام بر می دارد و منتظر بروز تخلف و مچ گیری نیست.

وی به برگزاری دوره های آموزشی برای دستگاه های اجرایی در راستای بهتر انجام شدن امور بویژه در حوزه عملیات مالی اشاره و اضافه کرد: مدیران کشور، سرمایه های اصلی بیت المال هستند و اگر مدیران‌مان را حفظ کنیم؛ بیت المال هم مورد صیانت قرار می گیرد.

در پایان این دیدار محمدرضا کردلو به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات گیلان معرفی شد و از زحمات احمد پری پور مدیرکل سابق استان تقدیر به عمل آمد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا