آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

شناسایی شخصیت علی(ع) مهم‌تر از شناخت شخص ایشان است

علی(ع)

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان باشه گفت: شگفت‌آمیز خواندن روایات متعدد در شأن امیرالمومنین علیه السلام گفت شناسایی شخصیت علی علیه السلام مهمتر از شناخت شخصی‌ ایشن است.

به گزارش تدبیرشرق، آیت‌الله رسول فلاحتی امشب در مراسم احیای شب قدر در مصلی رشت با اشاره به جایگاه والای حضرت علی(ع) اظهار کرد: در جایگاه علی(ع) همین بس که از شنیدنش انسان شگفت زده می‌شود از این رو، بررسی شخصیت مولای متقیان مهم و ضروری است.

وی شناسایی شخصیت علی(ع) را مهم‌تر از شناخت شخص ایشان دانست و افزود: علی(ع) انسان کامل است و طینت او نیز بر اساس یک انسان کامل تحقق پیدا کرده، لذا بسیاری از روایات در شأن امیرالمومنین (ع) شگفت‌آمیز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه از نگاه رسول خدا (ص) کسی که فضیلتی از فضائل حضرت علی (ع) را بازگو کند در حالی که با آن معتقد باشد، گناهانش بخشیده می‌شود، گفت: اگر کسی به  فضیلتی از فضائل حضرت علی (ع) گوش کند، خدا گناهانی را که از طریق گوش انجام داده، می‌بخشد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه حضرت علی (ع) اولین مسلمان، اولین ایمان آورنده، اولین موحد و اولین نمازگزار در اسلام است، بیان کرد: ایشان اولین کسی است که به تکالیف الهی عمل کرده و اولین مهاجر و مجاهد در راه خدا شناخته می‌شوند، چرا که او اولین کسی بود که به دستورات دینی عمل کرده و جهاد در راه خدا را در پیش گرفت.

فلاحتی حضرت علی (ع) را اولین مظلوم عالم دانست و افزود:حضرت علی (ع) در حمایت از رسول خدا و اقامه حق و عدالت پیشتاز بوده و عالم به مانند علی(ع) ندیده و دیگر نخواهد دید.

وی با بیان اینکه ایثارگری از دیگر شاخصه‌های ویژه امام المتقین علی‌بن‌ابی طالب است، گفت: امروز شیعیان در سوگ امامی نشسته‌اند که علاوه بر شعیان و پیروانش، بسیاری از اندیشمندان غیر مسلمان نیز در وصف این امام همام سخن گفته‌اند.

در شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان،  عزاداران شهادت مولی‌الموحدین علی(ع)، با رعایت کامل پروتکل بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و رعایت فاصله بهداشتی، در داخل و  محوطه بیرونی مصلی، به عبادت پرداخته و با قلبی آکنده از حب مولایشان علی(ع) قرآن برسر گذاشته و با چشمانی اشک‌باذ ندای “الهی العف” سردادند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا