آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در گفت وگوی زنده با رادیو سلامت؛ رعایت مداوم و پیوسته توصیه های متخصصان بهداشتی همواره مورد توجه باشد

کرونا

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و توجه به موازین بهداشتی توسط مردم در کنترل بیماری کووید ۱۹، بر لزوم رعایت مداوم و پیوسته توصیه های متخصصان بهداشت و درمان تأکید کرد.


به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر ارسلان زارع امروز (پنجشنبه) در گفت وگوی زنده رادیویی با رادیو سلامت؛ با تبریک چهارم اردیبهشت ماه روز رادیو، رادیو را رسانه ای گرم، صمیمی و موثر در سرزندگی دانست و گفت: از دیرباز تاکنون، رادیو جایگاه را نزد شهروندان حفظ کرده و یادآور خاطرات بسیاری برای همه افراد است و  این روز را به تمامی اهالی رادیو و نیز شنوندگان این رسانه ، تبریک می گویم.

وی همچنین با تبریک هفته سلامت به ایثارگران و تلاشگران این عرصه و قدردانی از اهتمام جدی آنان بویژه طی ماه های اخیر، یاد و خاطره شهدای خدمت و مدافعان سلامت جامعه را نیز گرامی داشت و ادامه داد: گیلان یکی از استان های کانونی بیماری کووید ۱۹ بود؛ و اکنون با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و رعایت موازین بهداشتی توسط مردم، در حال مدیریت بیماری کروناست.

استاندار گیلان اضافه کرد: لازم است توجه داشته باشیم این روند به معنای متوقف شدن بیماری و عادی شدن شرایط نیست و مردم می‌بایست همچنان رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار خود قرار بدهند و با طرح‌های وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا همکاری داشته باشند.

به گفته دکتر زارع؛ البته باید مراتب نگرانی عمیق خود را از کم توجهی شماری از هم وطنان به موضوع مهم فاصله گذاری اجتماعی اعلام کنم؛ گیلان همچنان در بستر شیوع کروناست ولی طی روزهای اخیر و پس از برداشته شدن محدودیت های تردد، شاهد افزایش ورود خودرو به استان هستیم که امری نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان با جمعیتی افزون بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، به درستی انجام و این استان به سبب همکاری مردم در اجرای این طرح، جزو برترین ها قرار گرفت و قابل ذکر است که در اثنای اجرای طرح ؛ بهورزان فداکار و بسیاری از بسیجیان ایثارگر و مردم آگاه و فهیم استان، همکاری های موثری داشتند.

استاندار گیلان یادآور شد: طبق اقدامات صورت گرفته هشت هزار مادر باردار در ایام شیوع ویروس کرونا تحت پوشش قرار گرفتند و آموزش‌های لازم به آنان داده شد ضمن اینکه ضد عفونی کردن محیط و اماکن عمومی طی دو ماه اخیر مداوماً و به صورت جدی در دستور کار بوده است.

وی افزود: واحدهای صنعتی و صنفی گیلان نیز در سامانه سلامت ثبت نام و مشارکت آنان در طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند اثربخش بوده که تشکر می کنم.

دکتر زارع گفت: در کنار ایثار اجتماعی کادر فداکار درمان استان، شاهد مسئولیت شناسی کم نظیری از سوی فعالان اقتصادی استان بوده ایم به گونه ای که در روزهای نخست شیوع کرونا تنها دو واحد تولید ماسک در گیلان وجود داشت که با مشارکت بخش های مختلف تولیدی و گروه های جهادی، هم اکنون ماسک به تعداد زیاد در حال تولید و عرضه است ضمن اینکه دیگر واحدهای صنعتی نیز به تولید مواد و محلول های ضدعفونی کننده اقدام کرده اند که این؛ نشانه همدلی همگان برای حفظ سلامت جامعه است.

وی در خاتمه این گفت وگوی رادیویی افزود: با شیوع ویروس کرونا و سرعت انتشار آن که پیش بینی می شد موجب اضطراب و نگرانی در برخی از هموطنان شود؛ به منظور پاسخگویی به عموم مردم سامانه ۴٠٣٠ به درخواست وزارت بهداشت در کشور راه اندازی شد و در گیلان نیز مردم پس از تماس با سامانه از خدمات مشاوره روانشناختی بهره مند شده اند و ۴٠ نفر از کارشناسان سلامت روان استان پاسخگویی مردم هستند.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا