آخرین خبرهاسیاسی

معاون پارلمانی رئیس جمهوری:دولت همه توان خود را به کار می گیرد که همه تفکرات در انتخابات نامزد داشته باشند/ آیت الله جنتی گفت اسامی اعلام شده نامزدها لیست نهایی تایید صلاحیت ها نیست

انتخابات

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت مجری بی طرف در انتخابات است و تاکید دولت بر این است که در انتخابات پیش رو انتخاباتی پرشور و پرشکوه که همه جناح های سیاسی هم مشارکت حداکثری داشته باشند وهم دارای نامزد باشند برگزار شود.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در گفت وگو با خط اعتدال در خصوص رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان گفت: انتخابات ۳ رکن دارد و مردم رکن اصلی انتخابات هستند. دولت هم مجری انتخابات است و رکن سوم انتخابات هم به عنوان ناظر بر انتخابات، شورای نگهبان است و بدون این ۳ رکن انتخاباتی برگزار نمی شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری، توضیح داد: دولت مجری بی طرف در انتخابات است و تاکید دولت بر این است که در انتخابات پیش رو انتخاباتی پرشور و پرشکوه که همه جناح های سیاسی هم مشارکت حداکثری داشته باشند وهم دارای نامزد باشند برگزار شود.
امیری ادامه داد: ناظر انتخابات هم شورای محترم نگهبان است که در کلیه مراحل انتخابات نظارت دارد و بخشی از نظارتش مربوط به بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است. بنابراین در صورتی که نزدیک به ۱۶ هزار نفر در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردند، رسیدگی به صلاحیت همه این افراد در مدت کوتاه قطعا عاری از اشتباه و خطا نیست.
او توصیه کرد: از آنجایی که بررسی صلاحیت حدود ۱۶ هزار نامزد انتخاباتی در مدت زمانی کوتاه می تواند اشتباهاتی به همراه داشته باشد، نامزدهای انتخاباتی که رد صلاحیت شده یا صلاحیتشان احراز نشده است، طبق قانون مهلتی جهت اعتراض به مراجع ذی صلاح داشتند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری اضافه کرد: نامزدهای معترض طبق مکانیزم ها و راههای قانونی می توانند در مهلت قانونی تعیین شده، اعتراضشان را به مراکز ذی ربط اعم از هیات های نظارت، هیات مرکزی نظارت انتخابات و شورای محترم نگهبان اعلام کنند. دبیر محترم شورای نگهبان، آیت الله جنتی هم اعلام کردند اسامی نامزدهای انتخاباتی اعلام شده، اسامی نهایی نیست.
امیری ادامه داد: با پایان یافتن مهلت قانونی اعتراضات، به هیات مرکزی شورای نگهبان طبق جدول زمانبندی شده وارد بررسی نهایی اعتراضات شده است و اگر اشتباه و خطایی در رسیدگی به صلاحیت ها صورت گرفته باشد، شورای نگهبان این اشتباه را اصلاح می کند. همین که اعلام کرده است اسامی اعلام شده، اسامی نهایی تایید شده ها نیست یعنی عزمی بر رفع و اصلاح اشتباهات احتمالی وجود دارد.
این عضو کابینه دولت باتوجه به وعده اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر اینکه خود او و دولت از همه توان و امکان خود برای رایزنی با مسئولان مربوطه برای دریافت تایید صلاحیت نامزدهای رد شده به کار خواهد برد، گفت: همانطور که آقای جهانگیری وعده داد، دولت هم از همه ظرفیت هایی که دارد استفاده می کند تا همه تفکرات و جناح ها در انتخابات نامزد داشته باشند. در این شرایط همگی نیازمند در کنار یکدیگر بودن هستیم و همه باید در انتخابات حضور داشته باشیم.

/خط اعتدال

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا