آخرین خبرهااستان ها

سرنوشت پروژه های سفر استانی یک رئیس جمهور چه شد؟/ نگاهی به صدها مصوبه نامشخص دولت احمدی نژاد در پایان سفر به گیلان

برگی از تاریخ؛

تدبیرشرق/همزمان با پایان سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به استان گیلان اعلام شده است که بیش از ۱۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های گیلان در سفر ریاست جمهوری تصویب شده است.

هرچند در مورد تحقق این وعده های جدید رئیس جمهوری به استان گیلان باید چند سال دیگر نیز منتظر بمانیم و البته بسیاری از وعده های ایشان نیز همچنان باقی مانده است. اما شاید برای یادآوری تاریخی بد نباشد یادی از سفر سه روزه احمدی نژاد به استان گیلان کنیم که در پایان سفری سه روزه او و هیات دولت به استان گیلان مصوبات فراوانی در استان گیلان تصویب شده است که همچنان بسیاری از آن ها نامشخص مانده است.

او برخلاف روحانی تقریبا به همه شهرستان های گیلان سفر کرد و در هر شهرستان وعده وعیدهای مصوب را اعلام کرد. به طور مثال در بندر انزلی ساماندهی تالاب انزلی، آبرسانی، ساخت و توسعه دانشگاه پیام نور، حمایت از تیم فوتبال ملوان انزلی، احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و احداث سالن ورزشی مجهز برای بانوان را خبر داد.

تقریبا او به هر شهرستانی که رفت وعده داد که مناطق گردشگری نمونه و ورزشگاه های مجهز احداث خواهند شد. همچنین به ماسالی ها هم قول داد که روزی با لباس سنتی آن ها در مراسم رسمی حاضر خواهد شد که البته هرگز محقق نشد.

بالاخره در سومین روز از سفر رئیس جمهور و هیات وزیران به استان گیلان، جلسه استانی هیات وزیران در محل استانداری گیلان در رشت به ریاست محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور تشکیل شد و پس از حدود ۶ ساعت بحث و بررسی، بیش از ۱۲۰ بند مصوبه‌ برای تسریع در پیشرفت این استان، رفع موانع و مشکلات و خدمات رسانی بهتر به مردم آن به تصویب رسید.

مهمترین مصوبات بیست و پنجمین جلسه استانی هیات وزیران به این شرح است که خودتان می توانید متوجه شوید که کدام یک از ان ها نتیجه رسیده است.

– اختصاص ۹ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اشتغالزایی به منظور اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی با تائید کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری و تامین یارانه سود آن توسط وزارت کار. – اختصاص حداقل مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار جهت طرحهای دارای توجیه فنی و اقتصادی غیر دولتی از حساب ذخیره ارزه با اولویت‌ طرح‌های بخش صنعت و معدن و کشاورزی در استان در چارچوب ضوابط حاکم بر حساب ذخیره ارزی. – اختصاص ۲۶۴ میلیارد ریال در سال جاری برای احداث، تکمیل، تجهیز و یا توسعه پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان در سال ۱۳۸۵٫ – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبلغ ۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ضروری، ودیعه مسکن، درمان، تحصیل و ازدواج را علاوه بر سقف اعتبار عادی استان از طریق بانک‌های عامل استان گیلان اختصاص دهد.

جبران ضرر و زیان صیادان پره و خسارت دیدگان متاثر از ورزش بادهای گرم در استان از طریق بخشش سود و دیر کرد وامهای دریافتی تا سقف ۳۰ میلیون ریال از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی. – اختصاص ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از منابع صندوق تعاون کشور برای کمک به ایجاد تعاونی‌های جدید. – اختصاص مبلغ ۸ میلیارد ریال از سوی وزارت دادگستری جهت تجهیز و توسعه اردوگاه نگهداری مجرمین مواد مخدر در شمال غربی گیلان (حویق) طی سال‌های ۸۵ و ۸۶٫

انجام مطالعات ایجاد اردودگاه باز پروری معتادین شرق گیلان از سوی وزارت دادگستری در سال ۸۶٫ – اختصاص مبلغ ۱۲ میلیارد ریال و همچنین مبلغ ۵/۲ میلیارد ریال جهت محکومین دیه معسر جرائم غیر عمد از سوی وزارت دادگستری و همچنین اختصاص مبلغ ۶/۴ میلیارد ریال از محل وجوه قرض الحسنه بانک ملت. – اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای پروژه بهینه سازی و افزایش ظرفیت کارخانه سیمان خزر از سوی وزارت صنایع و معادن.

انجام مطالعات لازم و مشارکت ۴۰ درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در اجرای سه طرح صنعتی بزرگ استان در صورت وجود سرمایه گذار توانمند غیر دولتی. – پایان دادن به اجرای تصفیه خانه شهرک صنعتی صومه سرا توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال ۸۵ و همچنین انجام مطالعه تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی لوشان و سیاهکل در سال ۸۵ از سوی این سازمان. – انجام مطالعات مجتمع فناوری آی‌تی و خدمات نرم افزاری در شهر رشت در سال ۸۵ و اجرای آن در سالهای ۸۶ و ۸۷ توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران.

صدور مجوز تغییر کاربری و واگذاری هزار هکتار زمین جهت توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید استان. – مطالعه و ایجاد سه خوشه صنعتی شالیکوبی، فرآوری و بسته بندی چای، فرآوری و بسته بندی زیتون تا پایان برنامه چهارم توسعه توسط سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران. – اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از سوی وزارت کشور برای احداث و تکمیل کارخانه‌های کمپوست در مرکز، شرق و غرب استان. – اختصاص مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال (معادن ۷۰ میلیارد دلار) تسهیلات ارزی برای احیاء بافت‌های فرسوده شهرهای استان توسط وزارت کشور. – اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از سوی وزارت کشور برای طرح‌های درامد زا و ضروری شهرهای استان. – اختصاص ۱۵ دستگاه ماشین آتش نشانی برای شهرداری‌های استان و احداث ۱۰ ایستگاه آتش نشانی به نحوی که یک سوم اعتبار آن توسط وزارت کشور، یک سوم از سوی استانداری و یک سوم توسط شهرداری ها تامین شود. – اختصاص مبلغ ۷ میلیارد ریال از سوی وزارت کشور برای کمک به شهرداری‌های با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر استان و صدور مجوز ایجاد دهیاری برای روستاهای بالای هشتاد خانوار استان از سوی وزارت کشور. – اختصاص ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و ۷۰ دستگاه مینی بوس به روش جاری به شهرهای دارای شرکت اتوبوسرانی و شرکت حمل و نقل عمومی و ۴ دستگاه تراکتور، ۶ دستگاه ماشین حمل زباله، ۲ دستگاه بیل بکهو به روش جاری به دهیاری های استان از سوی وزارت کشور. – صدور مجوز انتشار ۴۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط وزارت مسکن و شهر سازی به منظور سرمایه گذاری در بافتهای فرسوده استان.

تکمیل ۸۰۴ واحد استیجاری به شرط تمکیک نیمه تمام در سطح استان توسط وزارت مسکن و شهر سازی در سال‌های ۸۵ و ۸۶٫ – تهیه عکس هوایی، نقشه و طرح‌ ساماندهی نوار ساحلی دریای خزر در سال ۸۶ از سوی وزارت مسکن و شهر سازی. – آغاز احداث ۱۵۰۰ واحد اجاره ای در شهرهای استان توسط وزارت مسکن و شهرسازی در سال‌های ۸۵ و ۸۶٫ – احداث ۹۰۰۰ واحد مسکونی روستایی از محل تسهیلات ارزان قیمت در استان با نرخ سود و کار مزد پنج درصد از سوی وزارت مسکن و شهر سازی.

اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال در طول سه سال از سوی وزارت نفت جهت تغییر ضخامت حدود ۳۴ کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز به منظور کاهش حریم خطوط انتقال گاز به حداقل ممکن.

مطالعه احداث یک واحد پتروشیمی توسط بخش غیر دولتی و تامین خوراک آن از سوی وزارت نفت با توجه به مجوز صادره در مسیر خط لوله اصلی گاز. – گاز رسانی به ۶۷۵ روستای جدید استان توسط وزارت نفت تا پایان سال ۸۷٫ – تسریع در اجرای ساختمان سد شفاررود و شبکه آبیاری و زهکشی آن و ادامه فعالیت با تامین اعتبار از طریق فاینانس توسط وزارت نیرو. – شروع احداث سد بر روی رودخانه شهر بیجار و اختصاص بودجه لازم در لوایح سنواتی به منظور بهره برداری در سال ۸۸٫ – آغاز عمالیات احداث سد مخزنی پلرود و شبکه آبیاری و زهکشی آن در سال جاری از سوی وزارت نیرو و پیش بینی اعتبارات آن در لوایح بودجه سالهای آتی برای بهره برداری از سد و شبکه آبیاری آن حداکثر تا پایان سال ۸۹٫

تسریع در عملیات احداث شبکه اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی سفید رود و فومنات از سوی وزارت نیروی برای بهره برداری تا پایان سال ۱۳۸۸٫ – بازسازی و نوسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی سفید رود و انجام مطالعات احداث سد لاسک شفت و دیلمان و احداث سد دیوروش رودبار توسط وزارت نیرو. – پیش بینی اعتبار طرح ساماندهی تالاب انزلی و رودخانه‌های منتهی به آن از سوی وزارت نیرو.

آبرسانی به شهرهای رشت، انزلی و خمام توسط وزارت نیرو تا پایان سال ۸۷٫ – پیش بینی اعتبار مورد نیاز در لوایح بودجه سنواتی از سوی وزارت نیرو جهت آبرسانی به شهرهای غربی دور گیلان شامل شهرهای تالش، رضوانشهر، ماسال، شاندرمن (ماسال)، پره سر (رضوانشهر)، لیسار، چوبر، حویق و اسالم (تالش). – تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آب رسانی به شهرهای رودستر، چابکسر، و اجارگاه، رحیم آباد و املش توسط وزارت نیرو در بودجه سالهای ۸۶ و ۸۷٫ – تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آبرسانی به شهرهای لاهیجان لنگرود، آستانه اشرفیه و کیاشهر توسط وزارت نیرو برای بهره برداری در سال ۸۷٫ – افزایش اعتبار طرح‌های ایجاد تاسیسات فاضلاب ۱۱ شهرستان از سوی وزارت نیرو برای اتمام این طرح‌ها در سال ۸۸٫ – پیش بینی اعتبار مورد نیاز به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال جهت اجرای طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان در لوایح بودجه سال‌های باقیمانده برنامه چهارم به نحوی که این طرح‌ها تا پایان برنامه مذکور به اتمام برسد.

تامین اعتبار لازم جهت برق دار کردن کلیه روستاهای بالای بیست خانوار استان توسط وزارت نیرو در سال ۱۳۸۶٫ – احداث ۴۰ مجموعه سرویسهای بهداشتی، ۳۰ مجموعه خدمات رفاهی بین راهی، ۱۴ هتل و ۱۰ مجموعه اقامت ارودیی، کمپیگ، توسط شرکت توسعه گردشگری ایران. – اختصاص مبلغ ۲۵ میلیارد ریال جهت مطالعه و ایجاد زیر ساخت‌های دهکده صنایع دستی در شهر رشت و ایجاد زیر ساخت بازارچه‌های صناعی دستی در شهرهای آستارا، انزلی، رشت، فومن، صومعه سرا، لاهیجان و تالش توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سالهای برنامه چهارم توسعه. – تعیین ۶۰ منطقه استان به عنوان مناطق نمونه گردشگری و شهرستان لاهیجان به عنوان شهرستان نمونه گردشگری (طبیعی – تاریخی) تعیین شدند. – ایجاد مطالعه مستند سازی و ساماندهی بافت تاریخی شهرهای لاهیجان، رشت، لنگرود، املش و رودسر توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در طول سال‌های برنامه چهارم توسعه. – انجام مطالعه ایجاد پارک مینیاتوری گردشگری گیلان در منطقه نمونه گردشگری عینک شهر رشت در سال ۱۳۸۶٫ – تجهیز و راه اندازی مجموعه بزرگ موزه‌های گیلان در ساختمان‌های تاریخی ثبت شده واقع در میدان شهرداری رشت (شامل ساختمان کتابخانه ملی، پست، ساختمان شهرداری، هتل ایران سابق، ساختمان قدیم استانداری) توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در طول برنامه چهارم توسعه. – مرمت بناهای تاریخی شاخص استان (قلعه‌های رودخان و لیسار، پل‌های تاریخی، هتل ایران سابق و … ) در طول سالهای برنامه چهارم توسعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری. – اختصاص دو دستگاه اتوبوس دریایی و ۱۰ دستگاه قایق موتوری برای اداره حفاظت محیط زییست شهرستان صومعه سرا. – واگذاری ۶۰ هزار شمال تلفن ثابت در سطح استان و برقراری ارتباط تلفنی ۴۰ روستا و همچنین راه اندازی دفاتر مرکز تلفن روستایی در ۵۰ روستا و راه اندازی ۸۰ سایت آنتن ماهواره‌ای جدید تلفن همراه و نصب و راه اندازی تجهیزات دیتا در ۱۳ شهر و همچنین بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات. – اختصاص مبلغ ۶ میلیارد ریال جهت کمک به احداث، تکمیل و تجهیز نمایشگاه بین ‌المللی استان. – اختصاص مبلغ ۵/۲ میلیارد ریال جهت احداث و تکمیل پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، گل و گیاه بعد از تشکیل شرکت توسط بخش غیر دولتی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران. – اختصاص تسهیلات مورد نیاز جهت ذخیره سازی گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به بخش غیر دولتی ایجاد حداقل ۸۲۲ شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف با اولویت تولیدی به منظور ایجاد ۱۴۱۱۴ فرصت شغلی توسط وزارت تعاون.

ایجاد حداقل ۱۲ شرکت تعاونی فارغ التحصیلات دانشگاهی از سوی وزارت تعاون. – تاسیس ۱۲۳ شرکت تعاونی بانوان به منظور ایجاد ۱۹۷۵ فرصت شغلی برای بانوان با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط وزارت تعاون. – اختصاص مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش برای ایجاد و فعال سازی واحدای تعاونی از طریق صندوق تعاون. – ایجاد ۵ تعاونی فراگیر از سوی وزارت تعاون برای مشارکت در سرمایه گذاری‌های مورد نیاز استان. – اختصاص حداقل ۴۰ درصد کل اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و نوسازی شالیزارهای استان از سوی وزارت جهاد و کشاورزی. – اختصاص حداقل ۴۰ درصد از اعتبار طرح افزایش تولید برنج استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی. – انجام مطالعات توسعه باغات زیتون، گردو، بادام و فندق در استان توسط وزارت جهاد کشاورزی. –

تامین اعتبار مورد نیاز تامین و انتقال آب از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه باغات در اراضی مسند و شیبدار استان در سال ۸۶٫ – اختصاص ۴۰ درصد از اعتبارات ساماندهی خروج دام از جنگل‌های شمال کشور ویژه استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی.

اختصاص اعتبار برای راه اندازی تعداد ۱۶۰ واحد تعاونی روستایی در ۴۳ هزار هکتار از مزارع تجهیز شده برنج استان براساس سطح کشت در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷٫ – راه اندازی و بهره برداری از ۹ هزار هکتار اراضی باقیمانده آب بندانهای استان ظرف ۵ سال از سوی جهاد کشاورزی برای پرورش ماهی با همکاری استانداری و سایر دستگاههای ذیربط. – تامین زمین و تسهیلات لازم جهت ایجاد زیر ساختهای احداث ۱۶ شهرک دامپزشکی در استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی. – ایجاد دستگاه تحقیقات فندق در شهرستان رودسر از سوی وزارت جهاد کشاورزی. – اختصاص مجموعا مبلغ ۳۲ میلیارد ریال توسط وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل و راه اندازی پژوهشکده بیوتکنولوژی اسان، مجتمع یکصد هکتاری ذخایر ماهیان خاویاری و راه اندازی مرکز بانک ژن تا سماهیان و ماهیان پرورشی. – همچنین مقرر شد برای حل مسائل تالاب انزلی طی دوره‌ای ۳ ساله کار گروه ویژه ای به ریاست استان گیلان و عضویت دستگاههای مربوط جهت اجرای برنامه‌های عملیاتی تشکیل شود.

اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد ریال توسط وزارت آموزش و پرورش جهت تکمیل سالن چند منظوره دانش آموزی سال ۱۳۸۶٫ – انجام مطالعه توسعه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی آموزشکده دخترانه معین رشت از سوی وزارت آموزش و پرورش و پیش بینی اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه سال ۸۷ – لحاظ شدن ارودگاه دانش آموزی خکبیجار در زمره ارودگاه‌های ملی کشوری. – اختصاص مبلغ ۲/۵ میلیارد ریال از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تجهیزات مرکز ICT رشت و انزلی در سال ۸۶٫ – اختصاص مبلغ ۳ میلیارد ریال توسط نهاد ریاست جمهوری جهت تکمیل ساختمان مسجد دانشگاه گیلان در سال ۸۶٫ – تامین اعتبار احداث دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۸۶٫

تامین اعتبار تکمیل پروژه‌های آموزشی مراکز دانشگاه‌های پیام نور در یازده شهرستان استان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. – واگذاری انبار مجتمع دخانیات رشت جهت احداث پارک فناوری رشت با همکاری وزارتخانه‌های، علوم، تحقیقات و فناوری و صنایع و معادن. – تجهیز دانشکده داندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال های ۸۵ و ۸۶٫

اختصاص اعتبار مورد نیاز احداث تالار مرکزی رشت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتمام آن تا پایان برنامه چهارم توسعه. – کمک به تامین اعتبار مورد نیاز احداث کتابخانه مرکزی رشت تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۸۶ از سوی وزارت ارشاد. – احداث پردیس سینمایی استان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. – صدور مجوز ایجاد مرکز آموزش هنرهای زیبا در استان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. – اختصاص مبلغ ۲ میلیارد ریال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجمن‌های فرهنگی، هنری استان در سال ۱۳۸۵٫ – تجهیز مجتمع‌‌های فرهنگی، هنری استان در شهرهای رشت (۲ مجتمع)، انزلی، صومعه سرا، لاهیجان است تا سال ۸۷ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. – اختصاص مبلغ ده میلیارد ریال برای نوسازی و مرمت مصلاها و مساجد استان تحت نظر نماینده ولی فقیه در استان جهت کمک به مساجد و اماکن مذهبی طی سالهای ۸۵ و ۸۶٫ – تجهیز مرکز سنجش مهارت کار آموزان رشت از سوی وزارت کار و امور اجتماعی در سال ۸۶ و ۸۷٫ – تسریع در تکمیل و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای افتتاح شده در شهرهای لنگرود، ماسال و املش. – اختصاص مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت مطالعه و ایجاد زیر ساخت‌های دهکده صنایع دستی در شهر رشت و ایجاد زیر ساخت بازارچه‌های صنایع دستی در شهرهای آستارا، انزلی، رشت، فومن، لاهیجان و تالش و صومعه سرا. – تبدیل چهارده ایستگاه یک برنامه‌ای به چهار برنامه‌ای از سوی سازمان صدا و سیما جهت تکمیل پوشش روستاهای استان تا تیر ماه سال ۱۳۸۶٫ – تجهیز تعداد ۷۰ ایستگاه به دکل و آنتن فرستنده شبکه ملی از سوی سازمان صدا و سیما طی سالهای ۸۵ و ۸۶٫

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت نصب فرستنده‌های تلویزیونی مستقل خبر، آموزش و شبکه قرآنی. – اتمام احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی رشت در سال ۸۶ و پیش بینی اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه سال ۸۶ و اختصاص مبلغ ۷ میلیارد ریال جهت تجهیز بیمارستان سوانح و سوختگی رشت در سال ۸۵ و اختصاص بودجه تکمیل مرکز بیماری‌های خاص رازی رشت و احداث ۷۰ واحد خانه پزشک جدید و تکمیل طرح‌های در حال ساخت در استان و ساماندهی و بازسازی اورژانس بیمارستان‌های رازی، حشمت و پورسینا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۸۶٫ – تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل بیمارستان ۲۵ تختخوابی رستم آباد و تجهیز بیمارستان ۲۵ تختخوابی ماسوله سال ۱۳۸۶ و تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل فضای درمانی بیمارستان ولیعصر (عج) رودبار از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۸۶٫ – تامین ۶۰ درصد هزینه اجرای بیمارستان ۲۵ تختخوابی رضوانشهر و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان فومن، ۱۵ دستگاه دیالیز و تامین ۶۰ هزینه اجرای بیمارستان ۳۲ تختخوابی املش و مطالعه و اجرای بیمارستان ۹۶ تختخوابی قدیمی آستارا، تالش و لاهیجان و انجام مطالعه و امکان سنجی احداث بیمارستان در شفت و ماسال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

– اختصاص ۲۰ میلیارد ریال جهت تعمیرات بیمارستانهای استان بویژه انصاری رودسر و رشت در سال ۸۶ و اختصاص یک دستگاه آنژیوگرافی و یک دستگاه سی تی اسکن و ۵۲ تهویه مصنوعی علوم پزشکی گیلان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. – تصویب سالن تشریح و سردخانه شهرهای انزلی، لاهیجان تالش، صومه سرا، رودبار و لنگرود توسط سازمان پزشکی قانونی و همچنین اختصاص مبلغ ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در سال‌های ۸۶ و ۸۷ برای احداث سردخانه. – احداث پلی کلینک جدید لاهیجان و همچنین احداث ساختمان جدید درمانگاه شماره ۲ رشت توس سازمان تامین اجتماعی. – ایجاد ۴ تخت ICU و ۴ تخت CCU جدید در بیمارستان رشت توسط وزارت رفاه و تامین اجتماعی.

اهدای ۲۰۰۰ جهیزیه برای زوجهای جوان استان توسط وزارت رفاه. – احداث ۳۲ سالن ورزشی مجهز در استان که در هر شهرستان ۲ سالن مجزا برای دختران و پسران از سوی وزارت نفت، سازمان تربیت بدنی و استانداری گیلان. – اختصاص اعتبار مورد نیاز تکمیل مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری فلکده رشت از سوی سازمان تربیت بدنی که پروژه مجموعه مذکور حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۸۶ به بهره برداری برسد. – پیش بینی اعتبار مورد نیاز احداث پیست دوچرخه سواری استاندارد، ایجاد زمین فوتبال تمرینی دیوار مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری فلکده رشت از سوی سازمان تربیت بدنی در لایحه بودجه سال ۸۷٫

اختصاص اعتبار مورد نیاز احداث سالن ورزشی ۶۰۰۰ نفری شهر رشت از سوی سازمان تربیت بدنی در سالهای ۸۵ و ۸۶، و ۸۷ به نحوی که پروژه مذکور تا پایان سال ۱۳۸۷ به بهره برداری برسد. – پیش بینی اعتبار و ایجاد ردیف مستقل برای احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری انزلی از سوی سازمان تربیت بدنی در لایحه بودجه سال ۸۷٫ – تکمیل مجتمع ورزشی شهید باهنر رشت از سوی سازمان تربیت بدنی به نحوی که تا پایان سال ۱۳۸۷ به اتمام برسد.

– اختصاص، مبلغ ۲۱ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال برای احداث و تکمیل پروژه‌های ورزشی مختلف در استان. – اختصاص مبلغ ۶/۲۷ میلیارد ریال از سوی وزارت کار و امور اجتماعی جهت تکمیل ۴ مجموعه ورزشی رشت، تالش، کیاشهر و صومعه سرا و احداث مجموعه ورزشی کارگران در چمخاله، رودبار، منجیل و لاهیجان از وزارت کار و امور اجتماعی.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا