آخرین خبرهااستان ها

۲۷۴ طرح اشتغال فراگیر و روستایی در شهرستان سیاهکل همزمان افتتاح شد

با حضور استاندار گیلان؛

تدبیرشرق/در چهارمین روز از ایام الله دهه فجر و در جریان سفر دکتر مصطفی سالاری به سیاهکل،چندین پروژه در این شهرستان به بهره برداری رسید.

استاندار گیلان در آئین افتتاح طرح های اشتغال فراگیر و روستایی با اشاره به اینکه امسال ۷۵ پروژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان سیاهکل مورد افتتاح قرار می گیرد، افزود: در کنار طرح های عمران و توسعه روستایی و طرح های خدماتی که دستگاه های دولتی ارائه کرده اند، پروژه های خوبی با سرمایه گذاری و همت مردم به ثمر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند توسعه فعالیت هایی هستیم که ریشه در توانمندی شهرستان ها و مردمان آن ها دارد، عنوان کرد: باید استعدادها و مهارت های موجود را تبدیل به درآمد کنیم و با این کار، آمار اشتغال نیز در شهرستان ها افزایش می یابد.

دکتر سالاری ایجاد سیستم پشتیبان برای مدیریت متمرکز و کمک به توسعه واحدهای خرد که به صورت مجزا فعالیت می کنند را ضروری دانست و گفت: افراد توانمند در بخش خصوصی می توانند به عنوان مدیریت پشتیبان ورود کنند و با این کار انحراف از تسهیلات نیز کاهش پیدا می کند.

وی برندسازی را یکی دیگر از مزایای ایجاد سیستم متمرکز برای مدیریت واحدهای خرد و پراکنده معرفی کرد و یادآور شد: به این ترتیب، فروش محصولات نیز با سودآوری بیشتری همراه می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت آموزش و نظارت در ارتقاء کیفیت کار واحدهای خرد،تصریح کرد: ما آمادگی داریم حمایت های لازم را انجام دهیم تا شاهد توسعه هرچه بیشتر این قبیل واحدها باشیم.

گفتنی است؛ در این سفر ۲۷۴ طرح اشتغال فراگیر و روستایی با اعتبار ۱۸۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به طور همزمان افتتاح شد.

این طرح ها در زمینه های مختلفی از جمله قالی بافی، فرش بافی،صنایع دستی، پرورش دام و طیور، زنبورداری، پرورش ماهیان سردابی و گرم آبی، پرورش گل و گیاه و پرورش گیاهان دارویی هستند و زمینه اشتغال ۳۹۰ نفر را فراهم کرده اند.

همچنین استاندار گیلان امروز چند پروژه را در حوزه بهسازی و آسفالت راه های روستایی در سیاهکل افتتاح کرد که از جمله آنها آسفالت روستای خرارود  به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اجرا و به مرحله بهره برداری رسید.

بهره برداری از پروژه تقویت و توسعه شبکه برق این شهرستان با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال نیز در سفر استاندار گیلان آغاز شد.

افتتاح پروژه تقویت و توسعه فناوری مخابرات و ارتباطات به ارزش ۱۵میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از دیگر برنامه های سفر نماینده عالی دولت در گیلان به شهرستان سیاهکل بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا