آخرین خبرهااستان ها

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه: مدیران کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی بازیچه جنگ نرم دشمن نشوند

تدبیرشرق/حیدری گفت: بعضی اوقات اخباری از کانال‌های معاند بدون نقل قول در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی بدون انعکاس و بازنشر داده می‌شود. از فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه شهرستان درخواست می‌شود در کنترل، ارزیابی و بارگذاری اخبار دقت نظر لازم را داشته باشند.

نشست با فعالین فضای مجازی شهرستان آستانه اشرفیه به ریاست فرماندار و باحضور اعضای شورای تامین، نماینده پلیس فتا استان گیلان و سایر اعضای ذیربط در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

رحیم حیدری در این نشست صمیمی عنوان اظهار داشت: بسیار خرسندم که امروزه جوانان متعهدی در این شهرستان وجود دارند که در عرصه فضای مجازی در زمینه های گوناگون فرهنگی، مذهبی، ورزشی، سیاسی و تجارت الکترونیک فعالیت می نمایند.

وی سه مولفه را  در شکل گیری هویت یک انسان مهم برشمرد و گفت: بخش اول از هویت یک فرد مسایل شخصی و ریشه خانوادگی وی است. مولفه دوم جامعه است که شامل گروه های اجتماعی می شود که فرد با آن در تماس است . موضوع سوم فرهنگ است که مربوط به باورهای اعتقادی اشخاص است و در آشکار سازی هویت یک انسان نقش بسزایی دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به معایب و محاسن فضای مجازی افزود: اینکه بتوانیم از این فضا به نفع خود استفاده کنیم بسیار حایز اهمیت است. سازماندهی گروه های اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت، امکان گفتگو میان اقشار مختلف، آشنایی با فرهنگ های مختلف و همچنین آموزش مسایل مختلف علمی، کاربردی و فنی از محاسن این فضا است که باید مورد بهره برداری صحیح توسط کاربران قرار گیرد. فضای مجازی دارای تهدیداتی نیز می باشد ولی ما باید با استفاده از این فضا این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

فرماندار ادامه داد: باید امروزه بتوانیم با استفاده از ظرفیت های این فضای مجازی و اینترنت در جهت رشد گردشگری شهرستان که بهترین راه برون رفت از بیکاری و مشکلات اقتصادی می باشد گام برداریم.

حیدری به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص رمز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام (ره) رمز پیروزی انقلاب را وحدت کلمه عنوان نمودند. این رهنمود ایشان عامل پیروزی میهن اسلامی ایران در جنگ تحمیلی نیز به شمار آمد. رمز پیروزی ما بر دشمن در عصر حاضر نیز تاسی از کلید واژه مقام معظم رهبری در همدلی و همزبانی ملت است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه به برنامه ریزی دشمن در جنگ نرم اشاره داشت و افزود: امروز دشمن درصدد جنگ نرم با کشور است. برنامه ریزی آنان بر این است که با کارهای ریز فرهنگی روحیه مقاومت و همدلی مردم را تضعیف کنند و اعتماد شان به مسئولان نظام را ازبین ببرند.

حیدری در این راستا تاکید کرد: بعضی اوقات اخباری از کانال‌های معاند بدون نقل قول در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی بدون انعکاس و بازنشر داده می‌شود. از فعالان فضای مجازی و اصحاب  رسانه شهرستان درخواست می‌شود در کنترل، ارزیابی و بارگذاری اخبار دقت نظر لازم را داشته باشند. اگر مطلبی در فضای مجازی بر علیه نظام منتشر شود و منجر به ورود خسارت شود طبق قانون مسؤولیت مدنی تبعات آن متوجه مدیران کانال یا گروه‌های فضای مجازی خواهد بود. گروه های فعال در فضای مجازی باید هوشمندانه عمل نموده و بازیچه مسایل سیاسی دشمن نشوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا