آخرین خبرهااستان هاچشم‌انداز توسعه

شهردار سیاهکل: بازارچه بومی محلی در ورودی شهر سیاهکل راه اندازی می شود

شهردار سیاهکل از راه اندازی بازارچه بومی و محلی در ورودی شهر و در کنار کلبه سنتی که در ابتدای مسیر اصلی آزادراه سیاهکل به سنگر قرار دارد، خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق ،ایمان محمدپور نیک بین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ورودی شهر سیاهکل احداث یک بازارچه بومی و سنتی برنامه ریزی شده که کارهای مقدماتی آن با همکاری بخش خصوصی انجام شده و قرار است تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در این بازارچه که شامل ۴۰ تا ۵۰ غرفه است ، محصولات بومی و محلی مانند انواع خوراکی ها، صنایع دستی و لباس محلی عرضه خواهد شد و ایجاد این بازارچه در ابتدای ورودی شهر می تواند در جذب گردشگر برای شهرستان سیاهکل موثر بوده و افزایش اشتغال را نیز در پی داشته باشد.

شهردار سیاهکل اظهار داشت: طرح دیگری با اعتبار چند میلیاردی توسط شهرداری و با همکاری بانک شهر در حاشیه شهر و در منطقه زیبای اشکجهان پهلو شهرستان سیاهکل در دست اقدام است که شامل ساخت و احداث پل شیشه ای ، زیپ لاین و سورتمه آبی روی آبگیر سنتی این منطقه است.

به گفته محمدپور نیک بین، سرمایه گذار بخش خصوصی برای این طرح با حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده و کارهای اولیه این پروژه انجام شده و امید داریم با همکاری منابع طبیعی و فرمانداری این پروژه به سرانجام برسد.

سیاهکل در ۴۰کیلومتری شرق مرکز گیلان قرار دارد و به دلیل داشتن مناطق کوهستانی و جنگل های زیبا یکی از شهرستان های گردشگر پذیر استان محسوب می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا