آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسیملی

رهبر انقلاب: آمریکا غلط می‌کند ملت ایران را تهدید کند/ رژیم صهیونیستی روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است

رژیم صهیونیستی

در خجسته سالروز میلاد پیامبر رحمت و هدایت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع)، صبح امروز مسئولین نظام، میهمانان شرکت کننده در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش  تدبیرشرق به نقل از ایلنا، آیت الله خامنه ای در این دیدار، تنها راه سعادت و رستگاری بشریت را تبعیت از دین اسلام و نور قرآن دانستند و با اشاره به گسترش روزافزون بیداری اسلامی و روحیه مقاومت در میان ملتهای مسلمان و دستپاچگی امریکا و متحدانش از این پدیده مبارک، گفتند: انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو، به برکت چهل سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران اکنون به شجره طیبه و تناوری تبدیل شده است که تهدیدها و حرکات خباثت آمیز امریکا و رژیم صهیونیستی همچون گذشته تأثیری نخواهد داشت و قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.
ایشان در ابتدای سخنان خود با تبریک سالروز میلاد نبی رحمت حضرت محمد(ص) و حضرت امام صادق(ع)، پیامبر اسلام را خورشید فروزانی خواندند که خداوند متعال آن را در دوران جهل و فریب جاهلیت، به بشریت اعطاء کرد و آن حضرت با دین آسمانی اسلام و کتاب نورانی قرآن، زمینه فلاح و رستگاری بشریت را فراهم کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نیاز مستمر بشریت به رحمت و هدایت و نور پیامبر اسلام(ص)، افزودند: انسانها امروز نیز به دلیل حضور قدرتها و ظلم ناشی از اعمال مجرمانه آنها و جهل و فریب و نبود عدالت، گرفتار انواع مشکلات و سختی ها هستند که تنها راه رهایی از این رنج ها، پاسخگویی به دعوت نبی مکرم اسلام(ص) و حرکت در مسیر هدایت اسلام و قرآن است.
آیت الله خامنه ای، گسترش جریان مقاومت و روحیه بیداری اسلامی در منطقه را به عنوان یک نمونه، نتیجه حرکت در مسیر هدایت اسلام و قرآن دانستند و گفتند: علت اینکه قدرتمندان مستکبر دنیا و در رأس آنها امریکای جنایتکار و شیطان بزرگ به منطقه غرب آسیا حساس هستند، روحیه اقبال به اسلام و بیداری اسلامی در میان ملت‌های منطقه است.
ایشان با اشاره به هراس قدرتها از بیداری ملتهای اسلامی، خاطرنشان کردند: در هرجایی که اسلام بر دل و جان مردم مسلط شده، استکبار سیلی خورده است و ما جداً معتقدیم استکبار بار دیگر در این منطقه از بیداری اسلامی سیلی خواهد خورد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به روشنفکران و علمای دینی تأکید کردند: هرچه می توانید حرکت بیداری اسلامی و مقاومت را در منطقه تقویت کنید، زیرا تنها راه نجات منطقه گسترش این تفکر و روحیه است.
آیت الله خامنه ای همچنین خطاب به حکام برخی کشورهای اسلامی گفتند: نصحیت ما به شما این است که به ولایت اسلام برگردید و تحت «ولایت الله» قرار گیرید زیرا «ولایت امریکا و طاغوت» برای شما فایده ای نخواهد داشت.
ایشان با اشاره به برخی کشورهای منطقه که به‌جای تبعیت از اسلام و قرآن از امریکا پیروی می‌کنند، خاطرنشان کردند: امریکا بنا بر طبع استکباری خود، این کشورها را تحقیر می کند و همانگونه که همه دیدند، رئیس جمهور یاوه‌گوی امریکا، حکام سعودی را به «گاو شیرده» تشبیه کرد.
رهبر انقلاب اسلامی اینگونه تحقیرها را توهین به مردم عربستان و به ملت‌های مسلمان منطقه خواندند و افزودند: برخی حکام اسلامی در دو حرکت جنایت‌آمیز در فلسطین و یمن، همراهِ امریکا شده‌اند اما قطعاً پیروزی با مردم فلسطین و با مردم یمن خواهد بود و امریکا و دنباله‌روهای آن در این قضایا شکست خواهند خورد.

آیت الله خامنه‌‌‌‌ای، قدرت امریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه به‌مراتب ضعیف تر از قبل دانستند و گفتند: رژیم صهیونیستی چندین سال پیش، بعد از ۳۳ روز، در مقابل حزب الله لبنان شکست خورد، دو سال بعد در مقابل فلسطینی‌ها، تنها ۲۲ روز دوام آورد که این مدت در جنگ بعدی غزه، تبدیل به ۸ روز شد و هفته پیش در مقابل مقاومت فلسطین، بعد از ۲ روز، شکست را متحمل شد که همه این موارد نشان‌دهنده ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی است.
ایشان با اشاره به سنت تخلف‌ناپذیر الهی مبنی بر یاری ملت‌هایی که با اتکا به خداوند در مقابل قدرت‌ها ایستادگی می کنند، خاطرنشان کردند: در یمن نیز با وجود همه سختی‌ها و جنایت‌هایی که مردم این کشور از جانب آل‌سعود و همراهانش و دولت پشتیبان آنها یعنی امریکا متحمل می‌شوند، اما قطعاً پیروزی با ملت یمن و انصارالله خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی، پیروزی ملت فلسطین را بر اساس سنت الهی قطعی برشمردند و افزودند: علت اصلی دستپاچگی امریکا و متحدانش و یاوه‌گویی‌ها و اقدامات ظالمانه و جنایت آمیز آنها، ایستادگی و مقاومت ملت‌های مسلمان در منطقه است که این مقاومت حتماً نتیجه خواهد داد.
آیت الله خامنه ای با اشاره به مقاومت ۴۰ ساله ملت ایران با وجود همه سختی‌ها و فشارها، تأکید کردند: امریکا و رژیم صهیونیستی غلط می‌کنند که ملت ایران را تهدید کنند.
ایشان با اشاره به شکست سیاست‌های تهدید و تحریم امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، گفتند: ملت ایران به برکت مقاومت و در سایه ایمان به خداوند و اعتقاد به وعده های الهی، در برابر همه توطئه‌ها همچون کوه ایستاد و امروز، نظام اسلامی و ملت ایران شجره طیبه‌ای است که روز به روز بر پیشرفت و توانایی آن افزوده می شود و این، یک نسخه پیشرفت برای دنیای اسلام است.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان، وحدت و یکدلی و یک‌زبانی را تنها راه غلبه دنیای اسلام بر توطئه‌ها دانستند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، روحانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسول خدا(ص) در برابر همه انسان‌ها متواضع بود، افزود: پیامبر(ص) حق بزرگِ تاریخی بر گردن همه از جمله جامعه زنان دارد چرا که برای زنان حقِ نظر و رای قائل بود، در حالی که این حق حتی در اروپا تا قرن پیش به رسمیت شناخته نمی‌شد.
وی مدینه‌النبی را الگوی جامعه اسلامی دانست و گفت: اگرچه کفار، پیامبر(ص) را تکفیر، و ایشان و یارانشان را تحریم و محاصره اقتصادی کردند، اما پیامبر(ص) همه این سختی‌ها را تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد.
رئیس جمهور افزود: امروز نیز عده‌ای با شعار تکفیر، جامعه و منطقه را ناامن، و به نام اسلام و قرآن، جان و امنیت و ناموس و آثار تمدنی را نابود کرده‌اند.
روحانی، تلاشهای مستکبران برای نا امن کردن منطقه بوسیله مزدوران تکفیری و همچنین وارد کردن فشار به ملت بزرگ ایران از راه تحریم را ناکام دانست و گفت: نژادپرستان فریبکار در منطقه، روزانه مردم فلسطین را قتل‌عام و مردم یمن را بمباران می‌کنند.
رئیس جمهور با اشاره به همکاری افراطیون مسیحی و افراطیون یهودی و افراطیون مسلمان، با کنایه گفت: چگونه شد که گاوچران‌ها و شترسوارها به هم رسیدند و امروز این همه ظلم و ستم بر مردم روا می‌دارند؟
روحانی مشکل دشمنان با جمهوری اسلامی را بحث هسته‌ای و برجام ندانست و افزود: حرف آنها این است که  ما هر کاری در منطقه کردیم شما چشمهایتان را ببندید؛ آنها می‌گویند اگر به مردم عراق ظلم کردیم، در افغانستان به سلطه خود ادامه دادیم، مردم سوریه را به کشتار و بی‌خانمانی کشاندیم، در شمال افریقا ناامنی به وجود آوردیم و تکفیری‌ها را در منطقه مسلط کردیم، شما چیزی نگویید و سکوت کنید.

رئیس‌جمهور افزود: آنها می‌خواهند ایران همچون سالهای قبل از انقلاب اسلامی عمل کند و از مظلومان منطقه حمایت نکند اما جمهوری اسلامی با تبعیت از پیامبر اسلام(ص)، از تکفیر و تحریم قدرت‌ها هراس ندارد.
روحانی گفت: همسایگان را برادران خود، و امنیت منطقه را امنیت خود می‌دانیم و دست برادری و دوستی به سمت همه مسلمانان دراز می‌کنیم.
در پایان این دیدار، رهبر انقلاب اسلامی از نزدیک با تعدادی از مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا