آخرین خبرهااسلایدراقتصادیملی

چین از تحریم های نفتی ایران معاف شد

‘سی سی تی وی’ در گزارشی اعلام کرد چین و ۷ کشور دیگر از این پس با استفاده از این معافیت، خرید نفتی از ایران را ادامه خواهند داد.

تدبیرشرق/بر مبنای این گزارش کشورهای ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، یونان، ترکیه، هند، چین و جزیره تایوان همگی می توانند با ایران معاملات نفتی خود را ادامه دهند.
این گزارش افزود: تحریم هایی که آمریکا بار دیگر پس از توافق برجام از سال ۲۰۱۵ میلادی به اجرا گذاشته است، نمی تواند مشکلی را از اساس حل کند.
‘هوا چون اینگ’ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد این کشور از حقوق مشروع و قانونی اش برای استمرار معاملات تجاری با ایران و برای حراست از فعالیت شرکت های چینی در ارتباط با ایران حفاظت خواهد کرد.
وی از اینکه آمریکا برجام را نقض کرده و تحریم ها را بازگردانده است ابراز تاسف کرد و گفت که جامعه بین المللی و کشورهای جهان مخالف تصمیم ها و اقدامات یکجانبه هستند و با این تحریم ها موافق نیستند و باید به برجام پایبندی نشان داد.
وی افزود بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و همه نهادهای ذی ربط دیگر، ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده و تا کنون آژانس ۱۲ بار با انتشار گزارش هایی این موضوع را مورد تاکید قرار داده است.
چین بزرگترین مشتری نفتی ایران است و روزانه حدود ۶۵۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند که معادل ۷ درصد از مجموع واردات این کشور است.
ارزش واردات چین از ایران با قیمت فعلی بازار، ۱۵ میلیارد دلار در سال است.
شرکت‌های انرژی دولتی CNPC و سینوپک چین میلیاردها دلار در میادین نفتی بزرگ ایران مانند یادآوران و آزادگان شمالی سرمایه‌گذاری کرده و نفت به چین فرستاده‌اند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه گذشته، خروج کشورش از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه، ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی، تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.
تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائیکه ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

  1. کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم آیت الله موسوی خمینی (امام خمینی) و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی (لشکر ۲۸ روح الله) درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشورحضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام ازاول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی (با سه بارمجروحیت) دردفاع مقدس نصیبم شده است با این سابقه طولانی که به شرح فوق در زندگی خود فعالیت هایی برای استحکام حکومت جمهوری اسلامی ایران داشته ام حال می گویم که تمام کارهایی که دولت جمهوری اسلامی ایران می گوید برای ایثارگران درکشورایران انجام داده است تبلیغات دروغین دولتی است برای مثال اینجانب اشتغالم در … را مدیون شخص آقای عزیز منصوری هستم نه ایثارگربودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا