آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

سونی برای حفاظت از مالکیت معنوی محتوا از فناوری بلاک چین استفاده خواهد کرد

فناوری بلاک چین

سونی جهت حفاظت از مالکیت معنوی محتوای دیجیتال (DRM) پلتفرمی بر پایه تکنولوژی بلاک چین توسعه داده است. این کمپانی ژاپنی روز گذشته اعلام نمود که DRM برای حفاظت از محتوای دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیک، موزیک، فیلم و محتوای واقعیت مجازی تمرکز می نماید.

شرکت سونی اعلام کرد که سیستم طراحی شده همچنین می تواند موارد مصرف متعددی در دیگر رشته ها نیز داشته باشد.

گفتنی است فناوری بلاک چین از طریق ایجاد امکان توزیع اطلاعات دیجیتال بدون کپی کردن آن، ستون فقرات نوع جدیدی از اینترنت را ایجاد کرد. در ابتدا برای پول دیجیتال بیت کوین طراحی شد، اما در حال حاضر جامعه فناوری در حال پیدا کردن دیگر کاربردهای بالقوه برای این فناوری است.

فناوری بلاکچین

بلاک چین یک دفترکل دیجیتالی غیرقابل تخریب از معاملات اقتصادی است که می‌تواند نه تنها برای ضبط معاملات مالی بلکه تقریبا برای ثبت هر دارایی ارزش‌مندی استفاده شود. صفحه گسترده‌­ای را تصور کنید که هزاران بار در شبکه کامپیوتری کپی شده است. سپس تصور کنید که این شبکه طراحی شده تا به طور منظم به روزرسانی شود

این غول تکنولوژی می خواهد تکنولوژی بلاکچین را روی راهکارهای DRM فعلی خود که برای مدیریت احراز هویت، اشتراک گذاری و حقوق مربوط به اطلاعات آموزشی به کار می روند پیاده سازی نماید.

این سیستم طراحی شده که مبتنی بر بلاک چین می باشد بر روی المان های حفاظت از مالکیت معنوی و محتوای دارای کپی رایت تمرکز خواهد داشت. اطلاعاتی که درون بلاکچین جریان دارند وابسته به زمان هستند و تکنولوژی سونی نشان می دهد که محتوای مورد نظر دقیقا چه زمانی ایجاد شده، مالک آن کیست و اصلالت دارد یا خیر.

لازم به ذکر است که این سیستم طراحی شده اکنون در مرحله نمونه اولیه قرار دارد اما در صورتی که موفق ظاهر شود شرکت سونی این پلتفرم را به صورت تجاری در می آورد و استفاده از آن را برای دارندگان IP آزاد خواهد گذاشت.

منبع: ویکی دیجی کوین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا