آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

اختصاصی/ بی تدبیری و سهل انگاری مدیر عامل آبفار گیلان به قیمت تهدید سلامت روستاییان!/ ظاهرا بهداشت آب روستایی برای رنج ور فاقد اهمیت است!

آبفار

اختصاصی تدبیر شرق – زیرذره بین : توسعه بهداشت و حفاظت از محیط زیست همواره به تامین آبسالم وابسته است. همانگونه که کمیت آب مورد توجه است، کیفیت آب نیز شاخصی است که باید توجه بیشتری به آن معطوف داشت. کیفیت آب از جمله مسائلی است که با سلامتی، بهداشت فردی و عمومی جامعه نسبت مستقیم دارد و لزوم پایش آب و تامین شرایط بهداشتی و استاندارد برای آشامیدن باعث شده که کنترل کیفیت آب آشامیدنی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

به دلیل مزایای متعدد کلرزنی در تحقق سلامت میکروبی آب، سازمان جهانی بهداشت به صراحت اعلام کرده است که پیامدهای بهداشتی ناشی از فرآورده‌های جانبی کلرزنی، در مقایسه با عدم کفایت انجام آن، بسیار جزیی است و کلرزنی آب بدون توجه به کنترل فرآورده‌های جانبی حاصل از آن باید انجام ‌شود.

از طرفی بر اساس قانون ،شرکت آبفار موظف به تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی برای روستائیان است و هرگونه کوتاهی و سهل انگاری در این زمینه غیر قابل قبول و نابخشودنی است.گزارش های متعدد مراکز بهداشت سراسر استان گیلان حاکی از آنست که بسیاری از روستاههای استان از کیفیت مناسب آب آشامیدنی برخوردار نبوده و سلامت افراد روستا به شدت در حال تهدید است . این گزارش ها بر عدم کلرزنی آب شرب به دلیل فقدان تجهیزات لازم و فرسوده بودن و خراب بودن دستگاههای کلر زن دلالت دارد . همین امر باعث گردیده بسیاری از ساکنین روستاهای استان به دلیل آلودگی آب شرب به بیماری های دستگاه گوارش و بویژه میکروب معده دچار شده و پزشکان نیز علت آن را مصرف آب آلوده عنوان کرده اند. حال اگر به مدیران سازمان آبفار استان گیلان و در راس آن محبعلی رنج ور مدیر عامل این سازمان مراجعه کنیم دلیل این همه بی تدبیری و بازیچه قرار دادن سلامت جسم روستاییان را در یک کلام خلاصه می کنند ” عدم تامین اعتبار!”. حال آنکه بعد از ۴۰ سال دیگر هیچ بهانه ای برای عدم تامین اعتبار در این بخش وجود ندارد و باید نیاز اولیه مردم منطقه به سلامت تامین شود و اگر مدیری توانایی ضمانت سلامت مردم و تامین اعتبار لازم را ندارد همان بهتر که با کرسی مدیریتی خود وداع نموده و عرصه را برای مدیران قابل تری خالی کند، تغییری که امروز سازمان آبفار استان گیلان به شدت به آن نیازمند است و مدیران ارشد استان بالاخص استاندار محترم گیلان از آن غافل!!!

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا