آخرین خبرهااستان ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان: تعامل با جهان را برای نیل به توسعه بپذیریم

کیوان محمدی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه توسعه و رشد بدون ارتباط با دنیای مدرن امکانپذیر نیست، گفت: اگر قرار است توسعه داشته باشیم، باید تعامل با جهان را به عنوان یک اصل بپذیریم.

کیوان محمدی روز یکشنبه در نشستی با بسیج دانشجویی استان گیلان در رشت با تاکید بر اینکه تعامل با دنیا به معنای قرار گرفتن زیر سیطره نیست، افزود: در طول تاریخ حتی در زمان شکست خوردن ایرانی ها از مغولان، دوباره خود را بازیابی کردیم.

وی با اشاره به اینکه مفهوم رشد صحیح تر از توسعه است، اظهار داشت: در ادبیات اقتصادی ما این دو مفهوم جایشان تغییر کرده؛ پیشرفت و توسعه مفهوم کمی و کیفی است و بایستی در ارکان اقتصادی کشور توسعه ایجاد کنیم.
محمدی توسعه را یک مفهوم منطقه ای خواند و تصریح کرد: توسعه در وهله اول، یک مفهوم جهانی است و توسعه و رشد بدون ارتباط با دنیای مدرن امکانپذیر نیست؛ ضمن اینکه هیچ تجربه عینی از اینکه کشوری همه درهای خود را بسته اما در درونش رشد و توسعه یافته، وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: یک کشور نمی تواند بدون ارتباط با جوامع و انسان های دیگر، ساختارهای خود را بهبود ببخشد و توسعه یابد.
محمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت تمدن ساز بودن گفت: برای تمدن ساز بودن باید همه افکار را در دل خودتان جا دهید و از آنها در جهت توسعه و رشد استفاده کنید؛ البته تمدن اسلامی این مهم را انجام داده بنابراین برای تحقق توسعه باید تعامل با جهان را به عنوان یک اصل بپذیریم.
وی با یادآوری حضور خود در نهادهای انقلابی همچون بسیج و سپاه، بر ضرورت پاسداری از اندیشه ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی تأکید و اضافه کرد: دوستی، حفاظت و حمایت ما از نظام اسلامی به گونه ای باشد که برای مردم تاثیرگذار بوده و مردم هم همواره قدردان هستند.
محمدی در خاتمه سخنانش به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و ماه محرم اشاره کرد و گفت: تاریخ زندگی امام حسین(ع) تاریخ زندگی یک شخص نیست و ریشه در تاریخ انسان دارد که مظلومیت حق را در برابر باطل، به تصویر کشید و ماندگار شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا