آخرین خبرهااستان هاخبر داغفوری

نگاهی به جزئیات هزینه نشست شهرهای خلاق در رشت+تصاویر

سرپرست شهرداری رشت

روز یکشنبه سرپرست شهرداری رشت با ارسال نامه ای به سید امیر حسین علوی رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به برنامه میزبانی از شهرهای خلاق خوراک یونسکو که قرار است آذر ماه در رشت برگزار شود به پیش بینی هزینه صد میلیارد ریالی این میزبانی پرداخت و با توجه به اختلاف فاحش این رقم با بودجه پیش بینی شده و زمان محدود باقیمانده و همچنین عدم قطعیت تامین منابع مالی دیگر از طریق اسپانسر و … و با اشاره به ۷۵ درصد عقب ماندگی شهرداری رشت در تحقق بودجه پیش بینی شده سال ۹۷، تصمیم گیری در خصوص پذیرش و یا لغو این میزبانی را به شورا و کمیسیون های مربوطه واگذار کرد. (اینجا بخوانید)

هرچند فحوای نامه بهارمست به گونه ای است که مخالفت تلویحی خود را با توجه به هزینه های فراوان نشست و عدم تحقق بودجه شهرداری نشان داده اما هیچ درخواست رسمی برای مخالفت و یا موافقت با آن نشان نداده تا توپ را به زمین شورا بیندازد. اقدامی که بی شباهت به اقدام رئیس جمهور آمریکا نیست که در  ابتدا موضوع برجام را به زمین کنگره فرستاد تا شاید بتواند لغو برجام را در ابتدا به نام خود ثبت نکند که در این کار موفق نماند و خودش هزینه آن را پذیرفت. حالا هم سرپرست شهرداری رشت تصمیم دارد برای آن که پای خود را از این مهلکه بیرون بکشد نمایندگان مردم نسبت به چنین هزینه ای تصمیم گیری کنند.

با این حال هزینه های مربوط به شهر خلاق در بودجه جاری رشت پیش بینی شده است و این با خود شهرداری است که درباره این نشست تصمیم بگیرد. کاش خود سرپرست شهرداری اقتدارش را در برگزاری یا عدم برگزاری نشست با توجه به تصمیم شخصی می گرفت و به شورایی نمی سپرد که این روزها بعد از دوران پسا انتخابات هیات رئیسه به انداه کافی اختلاف سلیقه دارند و بدون شک همین هم می تواند عاملی برای اختلافات آن ها باشد.

گفتنی است لیست برآوردهای اولیه نشست شهر خلاق خوراک به دست گیل خبر رسیده است که در آن هزینه های مختلفی پیش بینی شده است که در صورت این که شهرداری رشت دارای بودجه و اعتبار کافی بود می توانست به خوبی از برند شهر رشت دفاع کند. با این حال مشخص است همان طور که سرپرست شهرداری بیان کرده از توان شهرداری در برهه فعلی خارج است. جالب اینکه مکانهای برگزاری همایش در هتل معین فومن، پژوهشکده کرم ابریشم و موزه میراث روستایی پیش بینی شده که از حیطه محدوده شهرداری رشت خارج است و این نشان می دهد شهری که می خواهد یک نشست بین المللی برگزار کند از داشتن مکانی مناسب و شکیل برای چنین نشستی محروم است.
این را بگذارید کنار هزینه های ۲ میلیارد تومانی نصب بیلبورد در شهر تهران، پیش بینی ترابری ۹۶ میلیون تومانی، رزرو هواپیمای چارتر ۱ میلیاردو ۶۵۰ میلیون تومانی، جایگاه اختصاصی تشریفات فرودگاه ۱۶۰ میلیون تومانی، رزرو اسکان ۳۱۲ میلیون تومانی در هتل کادوس، تهیه هدیه سنتی ۱۵۰ میلیون تومانی، استقرار ویدئو وال ۱۰۰ میلیون تومانی، طراحی و چاپ دفترچه های ۹۵ میلیون تومانی یا پخش زنده ۳۰۰ میلیونی از صدا وسیما تا بدانیم برای چنین نشستی چه تدارک سنگینی درنظر گرفته شده که به چنین رقمی رسیده است. آن وقت خودمان بهتر می توانیم قضاوت کنیم که آیا برگزاری این نشست در شرایط کنونی توسط شهرداری رشت به صلاح مردم است یا خیر!

گفتنی است لیست زیر هزینه های اولیه نشست است و هزینه برآورد شده این نشست در حال حاضر بالغ بر ۸ میلیارد و هشتصد میلیون تومان می شود که می تواند تا ده میلیارد تومان نیز برسد.

/گیل خبر

   

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا