آخرین خبرهااجتماعیاستان هااقتصادیگزارش تصویری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان تاکید کرد: بانک‌ها در جهت اعطای تسهیلات به مددجویان تحرک بیشتری داشته باشند+تصاویر

سید محمد احمدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌ها و نظارت دقیق در ارائه تسهیلات اشتغالزایی تاکید و تصریح کرد: با نظارت دقیق در ارائه تسهیلات می توانیم ضمن حمایت از مددجویان در جهت توانمندسازی آنان نیز گام برداشت.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، صبح امروز سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان با حضور مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی برگزار شد.

در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان، کمیته امداد را از جمله دستگاه های حمایتی موثر و یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی خواند و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)  و بهزیستی از سازمان های حمایتی موفق به شمار می روند که عملکرد قابل قبولی را در حوزه توانمندسازی و اشتغال مددجویان داشته است.

سید محمد احمدی با اشاره به انسجام همه‌جانبه دستگاه‌ها برای ایجاد و بهبود اشتغال ، بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌ها و نظارت دقیق در ارائه تسهیلات اشتغالزایی تاکید و تصریح کرد: با نظارت دقیق در ارائه تسهیلات می توانیم ضمن حمایت از مددجویان گام برداریم.

وی با اشاره به دستور استاندار گیلان مبنی بر تشکیل کمیته های ۴۸گانه در بخش های مختلف تصریح کرد: از این تعداد بیش از ۱۰کمیته بصورت مستقیم و غیر مستقیم مباحث اشتغالزایی را دنبال می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به ایجاد هزاران شغل در بستر گردشگری، صنعت و کشاورزی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مددجویان پیش‌قدم و ‌گاهاً تا ۹۵ درصد پیش رفته‌اند که امیدواریم این رویه در ادامه نیز دیده شود.

مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی نیز در ادامه با اشاره به فعالیت های موفق کمیته امداد در استان های مختلف به ویژه گیلان تصریح کرد: مجموعه کمیته امداد در سال‌های اخیر عنوان برتر دستگاه اشتغال‌زایی کشور را از آن خود کرده است.

خادمی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۱۳۶ هزار طرح اشتغال در سراسر کشور اجرا شد که با این طرح‌ها ۱۵۲ هزار فرصت شغلی برای محرومان و افراد کم‌برخوردار کشور جامعه فراهم شده است افزود: سال گذشته ۱۸ هزار مورد کاریابی از سوی کمیته امداد امام خمینی در سطح کشور انجام‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۷۰ هزار مددجو کمیته امداد سال گذشته مشغول به کار شدند گفت: در ۷ سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار طرح اشتغال از سوی کمیته امداد در کشور اجرا شد که با اجرای این طرح‌ها یک میلیون ۳۵۰ هزار فرصت شغلی و ۳۰۰ هزار کاریابی در کشور صورت گرفته است.

مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه در استان گیلان ۲۰ هزار خانواده جمعیت کمیته امداد امام خمینی به خودکفایی رسیده و از پوشش کمیته امداد خارج شدند تصریح کرد: روحیه امدادگران و جهادگرانه پرسنل کمیته امداد عامل موفقیت‌های مذکور است.

وی طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه این دیدگاه موجب توسعه و موفقیت این نهاد مردمی در حوزه اشتغال شد بیان کرد: استان گیلان‌ استان ویژه‌ای بوده که از امکانات و ظرفیت‌های گسترده ای برخوردار است و رتبه‌های بالایی را در حوزه اشتغال‌زایی کشور دارد.

خادمی با بیان اینکه جامعه مددجویی استان سالخورده هستند و گیلان مسن‌ترین جامعه مددجویی را در کل کشور دارد افزود: یکی از اقدامات مهم کمیته امداد در شرایط اقتصادی کنونی این است که در حوزه اشتغال فرقی بین مددجوی مستمری‌بگیر کمیته امداد و نیازمندان واقعی بیرونی وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا