آخرین خبرها

امنیت، نعمتی که در غیاب جلوه می کند – عیسی پاشاپور **

بدون تردید حمله تروریستی کور و خوشبختانه ناکام روز گذشته تروریست ها به حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی اگر چه متاسفانه باعث شهادت تعدادی از شهروندان بی گناه شد و تعدادی را نیز مجروح کرد اما نشان داد که تلاش های شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در تامین امنیت و آرامش کشور چه اهمیت حیاتی برای آرامش فکری جامعه دارد.
منطقه جنوب غرب آسیا آبستن حوادث سیاسی و نظامی متعددی است و کشور ما در میان این منطقه متلاطم به برکت بیداری و حضور همیشگی مردم ، درایت مسئولان، اقتدار و هوشمندی قوای نظامی و تدافعی به عنوان جزیره ای با ثبات شناخته می شود و قوام ایران اسلامی در داخل و خارج بر کسی پوشیده نیست و حوادث تروریستی اخیر، نه تنها تاثیری بر عزت و عظمت ایران اسلامی ندارد بلکه بر همبستگی و همگرایی بیشتر همه ارکان نظام، دولت و ملت خواهد افزود.
ایران عزیز ما در نبرد رویاروی با دشمنان خارجی کارنامه ای درخشان و سابقه قابل توجهی همچون هشت سال دفاع مقدس دارد و قدرت تدافعی کشورمان آنچنان مقاوم و مستحکم است که دشمن با ناکامی از مقابله مستقیم، به خرابکاری و ترور روی می آورد؛ غافل از اینکه ده ها سال قبل در نخستین سال های شکل گیری جمهوری اسلامی، ترور کارساز نشد و امروز که پایه ها و بدنه های جمهوری اسلامی از همیشه مستحکم تر است، تیر ترور به سنگ خواهد خورد.
حملات تروریستی اخیر تهران به جهان نشان داد که ایران نه تنها حامی تروریسم نیست بلکه قربانی این پدیده شوم، حیوانی و ناجوانمردانه است و جهان باید برای مقابله با این رقتار مذموم و غیر انسانی، به تعامل و همبستگی لازم برسد و عزم جهانی برای حذف انگیزه های تروریستی در روی زمین برانگیخته شود.
در داخل کشورمان نیز باید انسجام و هوشیاری ملی در برابر هرگونه تحرکات مشکوک و نامعقول تقویت شود و با برانگیختن حساسیت های عمومی، احساس مسئولیت همگانی و اشراف کامل اطلاعاتی بر فضاهای حقیقی و مجازی، هرگونه تفکر و برنامه تروریستی در نطفه خفه و امکان تکرار حوادث ناجوانمردانه مشابه به هیچ عامل یا مزدور تکفیری داده نشود.
مسئولان کشورمان همواره بر همکاری ملت در تامین امنیت تاکید کرده اند و از آنجائیکه تثبیت نعمت امنیت و آرامش مستلزم عزم همگانی است، همیشه بر نقش مردم به عنوان مرزبانان حقیقی سرحدات کشور و نگاهبانان واقعی این مرز و بوم اشاره شده است؛ از این به بعد نیز باید سطح تعامل و همکاری مردم با دستگاه های نظارتی و امنیتی افزایش یابد تا دشمن تصور کوچکترین اقدام خرابکارانه در میهن ما را از سر خود خارج کند.
تصور خدشه دار شدن امنیت، ارزش اقتدار و ایمنی را صد چندان می کند و اکنون مشخص می شود که چرا دشمن توان تحمل اقتدار نظامی ایران را ندارد و برنامه های دفاعی کشورمان را بر نمی تابد؛ باید از روزگار عبرت بگیریم و با تقویت روزافزون قدرت تدافعی و نظامی کشور دژ ایمنی و امنیت را بلندتر، مرتفع تر و ضخیم تر از دیروز بسازیم تا خانه و کاشانه مان هرگز از سنگ حادثه گزندی نبیند.
قدرشناسی نسبت به نیروها و قوای نظامی را فراموش نکنیم و با همدلی بیشتر با امنیت آفرینان کشور، از آنها قدردانی کنیم و داشته هایمان را پاس بداریم و با وحدت کلمه و پاسداری ارزش های ملی، میهن عزیز خود را همچون نگینی در بر بگیریم تا جهانیان بدانند که ایران از همیشه امن تر و مقاوم تر است.
** مسئول دفتر ایرنا در آستارا
7124 / 2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا