آخرین خبرهااسلایدریادداشت

من از برگ درخت هیرکانی و آب تالاب تغدیه نمی‌کنم

تدبیرشرق/اقای سالاری امید این مردم را در بدترین شرایط سخت اقتصادی ناامید نکنید. دلم برای کشاورزان به واقع میسوزد که آرزوی انها توپی شده است که پاس کاری میشود.

صدیقه خوشگفتار

آقای استاندار فهیم روزهای که حرف از ورود شما به استان گیلان بود قشر عظیمی از مردم کشاورزان استان گیلان دلهوره و استرسی در دلشان افتاده بود و زمزمه  حرف اینکه یک استاندار از جنوب کشور چه درکی از مشکلات ما کشاورزان برنج کار خواهد داشت به گوش می‌رسید. اقای سالاری شک دلهوره این کشاورزان را به یقین نرسانید و کمی هم از پایین به بالا نگاه کنید.

من به عنوان خبرنگاری که فرزند یک کشاورز هستم وقتی پای حرف کشاورزانی می‌نشینم و با انگشتان لرزان و پینه بسته خود یک به یک مشکلات عمده کشاورزی خود را می‌شمارند
اشک درچشمانم جمع میشود.

انها نداشتن منبع اب برای خود و گرفتن زمین اجاره برای کشاورزی را شانسی می دانند که اگر خشکسالی بگیرد جواب صاحبان زمین را چطور بدهند…

اقای سالاری میدانید یک کشاورز وقتی زمینش خشک میشود جانماز و قران را به آب میندازد و امیدشان فقط به خدا است. یعنی هیچ امیدی به شما مسئولین ندارند! این یعنی درد اقای استاندار!!!!!

اقای سالاری خبردارید کشاورزان به زمان ارباب رعیتی دوباره برگشته اند؟ و بخاطر وضعیت ضعیف مالی برنج های خود را پیش فروش میکنند؟
زمستان بهار تابستان برای گذراندن زندگی روزمره خود دست به گرفتن پول های میزنند که اسمش نزول است!!! آیا نتیجه این نزول ها را می‌دانید؟
آیا می‌دانید این نزول گرفتن کشاورزان از قشر ژن مثبت باعث واگذاری زمین های خود در قبال بدهی ها شده است؟

اقای سالاری استاندار فهیم گیلان و آقای مومنی زاده فرماندار اسبق فومن شما واقعا مشکلات کشاورزان را نمی‌دانید ؟ چرا سدی که امید دهنده رونق بخش کشاورزی است را بامحیط زیست مقایسه می‌کنید؟ زیست حیوانات، جانوران و گیاهان مهم تر از زیست انسان ها است ؟؟؟؟ در بدترین و سخت ترین زمان اقتصادی امید این قشر ضعیف را ناامید کرده اید.
اقای سالاری من دختر یک کشاورز هستم. من از برگ درختان جنگل هیرکانی تغدیه نمی‌کنم. من فرزند یک کشاورز هستم. من از طرف همه فرزندان کشاورز با شما صحبت میکنم. این سد حق پدران کشاورز ما است.حق من و برادرم است که فردا پا در پا پدر و مادرم راه کشاورزی را ادامه دهیم‌. آقای مومنی زاده مردم ضعیف کشاورز بلندگویی برای انتقال درد های خود ندارندو خودتان خوب می‌دانید زمانی فرماندار همین مردم بودید. اقای استاندار یکبار بیاید نامحسوس پای حرف کشاورزانی بنشینید.
اقای سالاری امید این مردم را در بدترین شرایط سخت اقتصادی ناامید نکنید. دلم برای کشاورزان به واقع میسوزد که آرزوی انها توپی شده است که پاس کاری میشود.
کمی مردم کشاورز را درک کنید.

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

  1. بی شک ساده انگارانه ترین دلیل برای ساخت سد لاسک میتواند همین دلسوزی کودکانه برای اهالی آن منطقه باشد.

    به نام کشاورزان اما به کام وعده های انتخاباتی.

    هیچ دلیل قانع کننده و عقلانی برای ساخت این سد وجود ندارد!
    همه مردم ایران و جهان از برگ درختها و وجود تالابها زنده هستند .مواردی که اسم بردید بخش مهمی از حیات اند ، من مطمئن هستم که درک این موضوع زیاد سخت نیست . قطعا راه حلهای معقول تری برای کشاورزی وجود دارد .
    جهت اطلاع شما عرض کنم که همین الان در روستای شما (لاسک) برای کشت برنج در یک هکتار زمین میزان باور نکردنی ۱۳ هزار متر مکعب آب مصرف میشه ( مصرف که چه عرض کنم ، هدر میره ) . پس بهتره بجای مصیبت خوانی قدری در شیوه عملکرد خودتان اندیشه کنید و زمین را بخاطر رفتار خودتان از داشتن تالاب انزلی محروم نفرمایید.
    چه کسی گفته است تنها راه تامین آب ، آب کشاورزی ، احداث سد میباشد؟! شاید ساده ترین راه باشد آن هم برای فربه شدن و پرشدن جیب عده ای. ولی زیانش را همین کشاورزان و کشاورز زاده ها ،ده ها و صدها برابری تا سالهای سال پس می دهند.
    لطفا حتما حتما از مشاورین و کاربلدان عالم استفاده شود. نه تحریک احساس .
    حالا که شما از برگ درختان هیرکانی و آب تالاب استفاده خوراکی نمیکنید و حتما خیل کثیر کارشناسان خبره و ذیربط و منتقد احداث غیر اصولی و تخریبی زیست محیطی سد لاسک بنا به تعبیر شما استفاده شخصی خوراکی دارند!!؟؟!!!!!!
    حالا اگر شما بنا به حوزه کاری شما در زمینه خبر در مورد سراوان و انباشت زباله ها مقاله یا خبری تهیه کنید و یا انعکاس نداشته باشید باید حمل بر استفاده شخصی خوراکی شما و یا عدم استفاده شخصی شما از محتویات جنگل سراوان تعبیر کرد؟
    با توجه به خطاب قرار دادن شخص استاندار مبنی بر مخالفت جناب سالاری با احداث سد لاسک که کاملا بر اساس جمع بندی نظرات کارشناسان محلی و مرکزی و حوزه دانشگاهی بوده عملا با استفاده از جمله “من از برگ درخت هیرکانی و آب تالاب تغدیه نمی‌کنم” کنایه مستقیم به این است که مخالفان احداث این سد پس حتما از این کنایات استفاده کرده و خوراکشان است
    باید از حوزه حقوقی استانداری خواست برای دفاع از حقوق مردم و مقام نماینده دولت نسبت به نویسنده این متن سخیف اقامه دعوی شود
    (تجمیع نظرات)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا