آخرین خبرهایادداشت

اوسط مقدم غزلی تکراری از دیوان خطاهای گذشته… ؛ شهردار جوان مطالبهِ محوریِ رشتوندان

تدبیرشرق/بالاخره پس از گذشت بیش از چندین سال فشار افکار عمومی و استدلال های علمی و بررسی میزان بهره وری، عصاره فضایل ملت در مجلس شورای اسلامی رای به کناره گیری بازنشتگان از سِمتهای مدیریتی داد که در صورت تایید شورای نگهبان کور سوی امیدی برای جوانان پویا و تشنه فرصت این مرز و بوم جهت عرض اندام و اثبات شایستگی های خود ایجاد خواهد شد.

یقینا حضور انرژی جوانی در کنار بهره مندی از دانش روز در مسندهای مدیریتی باعث تسریع در پروسه توسعه و تحقق بنیادهای جامعه ایده ال خواهد شد و تغییر نسلی و جوانگرایی در مدیریت کلان بسیاری از کشورهای توسعه یافته تاییدی قابل توجه برای این ادعاست.

در برهه ای به سر می بریم که شهر رشت در کش و قوس انتخاب شهردار است.وجه تمایز این دوره انتخاب شهردار نسبت به سایر ادوار گذشته حضور پای کار نامزدهای جوان و شایسته با کارنامه عملکرد قابل توجه و رزومه ای مطلوب در حوزه مدیریت شهری با اشرافی معقول در زمینه مشکلات و معضلات موجود است.

جوانانی فرهیخته،مدیر و مدبر که هر یک میتوانند در نقش موتور محرک توسعه اقدامات ارزنده و جاویدانی را برای شهر رشت رقم بزنند و چهره دلمرده رشت را به بشاشیتی که سزاوار آن است بازگردانند.

امروز رشت در پی انتخابهای نادرست گذشته و انحرافاتی که در بسیاری از حوزه ها وجود داشت در بحران عقب ماندگی ها دست و پا میزند و مطالبات مردمی که باید امروز حول محور شهر هوشمند تعریف میشد به چاله های معابر عمومی و داستانهای تکراری همچون جمع آوری زباله،ضعف در حمل و نقل عمومی و… تنزل یافته است.!

بررسی ها نشان میدهد علل اصلی این حجم از عقب ماندگی ها فقدان بکارگیری دانش روز در تصمیمات و عدم توان پیگیری امور توسط مدیریت کلان شهری میباشد و این نتیجه به وضوح نشانگر لزوم حضور چهره های جوان و واجد شرایط با معیار شایسته سالاری در مسند امور میباشد.

لیکن متاسفانه شاهد این امر هستیم که برخی ها به هر دلیل و استدلال و شاید… در حال تعرفه مدیران سالخورده با دکترینی منحصر به دهه های گذشته شمسی هستند و بدون توجه به مشکلات امروز شهر و شهروندان با اعمال دیدگاهی یک بعدی اشخاصی را تعرفه میکنند که یا سررشته و تخصصی در حوزه شهرداری ندارند و یا سبقه أنها به عهد چاپار و چاپار خانه های گذشته برمی گردد.

ضمن احترام و عرض ارادت به همه نامزدهای احزار سمت شهرداری که یقینا هدفی جز میل و اشتیاق به خدمت ایشان را تحریک به حضور در این فضای حاشیه ساز نکرده است و تکریم و احترام به آرای اعضای محترم شورای شهر از زبان یک شهروند قابل به ذکر است:
حضرات گرامی آستانه تحمل شهروندان صبور رشت رو به پایان است رشت و رشتوند مستحق این حد از ناملایمات در زندگی شهری و عقب ماندگی های موجود نیستند.شهری که غرق در نعمات الهی بوده و حتی میتواند مبدل به چرخ محرک اقتصاد کشور در حوزه گردشگری شود امروز جهت رفع امور پیش پا افتاده خود با مشکل روبروست.

آیا وقت آن نرسیده با عتماد به جوانان خوشنام این شهر که به حد کافی دارای سابقه مدیریتی هستند و میتوانند با تعاملی مناسب با شورا،دانشگاه و بازار موتور توسعه و اقتصاد را به حرکت درآورند این مردم صبور را به فردایی روشن برای شهر باران های نقره ای امیدوار کنیم؟؟؟

محمدرسول محمدپور

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا