آخرین خبرهااستان هافرهنگی و هنریفوری

در نشست شهردار سیاهکل با اصحاب رسانه مطرح شد؛ نیرو و امکانات آتش نشانی محدودی داریم و بارها با استانداری مکاتبه کرده ایم/جشنواره غذا از اولویت های ما خواهد بود

شهردار سیاهکل
عصر دوشنبه نشست دکتر ایمان محمدپور نیک بین شهردار سیاهکل با جمعی از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

به گزارش تدبیرشرق، در این نشست ایمان محمد پور نیک بین ضمن ارائه بخشی از عملکرد شهرداری سیاهکل در دوران مسئولیت خود، با اشاره به تاکید استاندار بر بوم گردی گفت: گردشگری در شهری مثل اصفهان بر مبنای مصنوعات بشری شکل می گیرد اما در گیلان مواهب خدادادی بسیاری داریم که طی سالها نتوانسته ایم به خوبی از آن بهره ببریم.

تاکید بر توسعه صنعت گردشگری

شهردار سیاهکل اظهار داشت: آیا واقعا فقط کشاورزی حیثیت و سرمایه استان ما محسوب می شود؟ آیا گردشگری نمی تواند برای این منطقه سرمایه باشد؟ سیاهکل با جنگل های هیرکانی و آب بند ها و آبشار جاذبه های فراوانی دارد که بخش عمده ای از آنها به درستی معرفی نشده است. برای اینکه صنعت گردشگری را به سمت خودمان بکشیم باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: در پروژه های آتی مکان هایی برای اسکان مسافرین در نظر گرفته شده است و فضایی برای استراحت مسافر دیده خواهد شد. هدف ما این نیست که افراد چند ساعتی به سیاهکل بیایند و بروند. حداقل امکانات اسکان فراهم خواهد شد تا شرایط را برای حفظ گردشگران فراهم کنیم. در داخل شهر تا کنون فضای مناسبی برای اسکان مسافر دیده نشده بود و به همین دلیل نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کردیم.

دکتر نیک بین با بیان اینکه به دنبال کار موقت نیستیم تصریح کرد: ورودی سنگر به سیاهکل که وضعیت مناسبی نداشت را ساماندهی کردیم. میدانی که شب ها تاریک و وحشتناک بود نورپردازی شد و المان های زیبایی قرار دادیم و تابلوهای راهنما را در همان ابتدای کار در شهرداری نصب کردیم.

سیاهکل تاریخ کهن و جاذبه های بسیاری دارد

وی خاطر نشان کرد: سیاهکل تاریخ کهن و جاذبه های بسیاری دارد. ما نباید تنها مسافر را به داخل شهر هدایت کنیم باید برنامه ای برای نگه داشتن گردشگر و مسافر داشته باشیم.

محمدپور نیک بین همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بنرهای سطح شهر گفت: با همکاری شورا، امروز مصوبه ای داریم که بخش عمده ای از این مشکل را رفع کرده است. پیش از این برای قبولی کنکور نیز ده ها پرده تبریک نصب می شد اما امروز جلوی این کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه تبلیغات بحث استند ها بوده است گفت: زمانی که به شهرداری ورود کردم قراردادی طولانی مدت با مبلغی نازل به صورت انحصاری وجود داشت.

شهردار سیاهکل در خصوص استخر پاشوران توضیح داد: این استخر از جاذبه های گردشگری سیاهکل است. در آغاز کار نیمی از چراغ های استخر خاموش بود اما امروز نورپردازی به صورت ویژه صورت گرفت.

نیک بین با اشاره به مشکلات مالکیتی این استخر گفت: قرارداد مناسبی در گذشته منعقد نشد و با مشکلات بسیاری در این حوزه مواجه شدیم.

ساماندهی بافت فرسوده

وی در خصوص مغازه های بافت فرسوده سیاهکل عنوان کرد: سه مغازه را خریداری کردیم و دو مغازه را به پاساژ  Aانتقال دادیم تا قسمتی از مسیر باز شود. چند روز قبل قرارداد پاساژ بلوک B هم بسته شد تا با تکمیل این مجتمع مغازه های همکف در اختیار سایر مغازه داران این مسیر قرار بگیرد تا بازگشایی معبر تداوم یابد. در زمان تحویل پاساژ A ، ۹۰ درصد مغازه ها فروخته شده بود. حتی در همین پاساژ B هم از ۶ سال قبل بعضی مغازه ها پیش فروش شده است. در آینده با تکمیل بلوک C ، مغازه ها در اختیار بازار برنج قرار می گیرد. با این کار هم مسیر بازگشایی خواهد شد و هم نسبت به زیباسازی مسیر اقدام می شود.

پرواز بالن مسافربری برای اولین بار در سیاهکل/ جشنواره غذا از اولویت های ما خواهد بود

ایمان محمدپور نیک بین با تاکید بر اینکه به دنبال برندسازی نام سیاهکل در کشور هستیم اظهار داشت: برای اولین بار پرواز بالن مسافربری را به صورت آزمایشی انجام دادیم و یا اینکه برای اولین بار در سیاهکل کنسرت پاپ برگزار کردیم. هدف ما برندسازی نام سیاهکل است.

شهردار سیاهکل همچنین از برگزاری جشنواره های دوره ای خبر داد و گفت: جشنواره غذا از اولویت های ما خواهد بود.

نگاهی به برخی اقدامات شهرداری سیاهکل

نیک بین به آسفالت های اجرا شده پرداخت و گفت: به اندازه ۴ سال آسفالت انجام شد. قرارداد دو دهانه پل منعقد شد و رنگ آمیزی جداول و کاشت درختان از دیگر اقدامات بود.

وی تصریح کرد: جمع آوری آب های سطحی از دیگر برنامه های شهرداری سیاهکل برای معابر اصلی است که بسیاری از شهرها هنوز این پروژه را آغاز نکرده اند. اما ما تلاش کردیم به صورت علمی این بحث را پیش ببریم.

حقوق ها و اضافه کار به موقع پرداخت می شود

شهردار سیاهکل در خصوص وضعیت مالی شهرداری ها گفت: تمام شهرداری ها با مشکلات مالی مواجهند و عملا شهرداری ها به صورت کاملا خودگردان اداره می شوند. خوشبختانه تا اینجا موفق بوده ایم و حقوق ها و اضافه کار به موقع پرداخت می شود.

موافقت اولیه بانک شهر جهت سرمایه گذاری در خصوص پل شیشه ای

نیک بین در خصوص پل شیشه ای اظهار داشت: در نشستی با مدیران بانک شهر دو منطقه برای سرمایه گذاری انتخاب شد و موافقت اولیه نیز گرفته شد. نقشه های فاز اول آماده شده است تا برآورد هزینه نیز داشته باشیم و در چند ماه آینده به نتایج خوبی می رسیم.

وی با اشاره به ساماندهی مشاغل شهری گفت: فروختن یخچال در بازار محلی معنا ندارد. ضمن آن که شکل برخی کار ها صحیح نیست. تعریف بازار محلی مشخص است. میوه و تره بار و لبنیات و تولیدات مردم در بازار محلی عرضه می شود. مغازه دار هزینه های جانبی دارد و طبیعی است که کمی گران تر از بازار محلی بفروشد. بازار محلی نباید محل عرضه هر نوع محصولی باشد.

جزء ۴ شهرستانی هستیم که قیر بافت فرسوده را دریافت کردیم

محمدپور نیک بین با اعلام اینکه جزء ۴ شهرستانی هستیم که قیر بافت فرسوده را گرفته ایم. اولین شهری بودیم که قیر را دریافت کردیم. مشاور برای سنگ فرش و آرام سازی و زیباسازی شهری هم گرفته ایم. اگر قرار است خیابانی هم سنگ فرش شود باید جوانب دیده شود. در هر پروژه ای اول باید فکر کنیم. بسیاری از پروژه های گیلان ساخته می شود و بعد معایب را می بینند. به همین دلیل در کارهای کلان عجله ندارم.

نیرو و امکانات آتش نشانی محدودی داریم/ بارها با استانداری مکاتبه کرده ایم

شهردار سیاهکل در خصوص آتش نشانی مخصوص جنگل اظهار داشت: از روز اول خط قرمز من آتش نشانی بود. جنگل های سیاهکل وسعت قابل توجهی دارد. حتی باید تا دیلمان را هم پوشش بدهیم. ده ها نامه به استانداری زده ایم که نیرو و امکانات کم داریم. ایستگاه دوم آماده است نه ماشین آلات داریم و نه نیروی انسانی. وقتی در شیفت ۳ نفر نیرو داریم اگر جایی آتش بگیرد برای آتش دوم حتی کسی نیست که پاسخگوی تلفن باشد.

شاید برخی نمایندگان قدرت بیشتری داشته اند که ماشین های آتش نشانی به شهرهای دیگر رسید

وی خاطر نشان کرد: شاید برخی نمایندگان قدرت بیشتری داشته اند که با اینکه در اولویت بودیم ماشین های آتش نشانی به شهرهای دیگر رسید.

ایمان محمدپور نیک بین در پایان گفت: جاده جدید سنگر سراوان سیاهکل حادثه زیادی دارد. وقتی حادثه ای پیش می آید آتش نشانان شهرداری سیاهکل اعزام می شوند. زمانی که می روند نیرویی نداریم. در مجموع ۱۲ نیروی آتش نشان برای تمام شیفت ها داریم. اگر حادثه ای پیش بیاید چه کسی باید جوابگو باشد؟ تنها ۲ خودروی بزرگ داریم که قدیمی و فرسوده است. با توجه به اینکه منطقه کوهستانی است و برای عبور از برخی مسیرها مشکل داریم. باید فکری به حال آتش نشانی سیاهکل با این وسعت کرد.

در پایان این نشست از اصحاب رسانه توسط شهردار سیاهکل تقدیر به عمل آمد.