علم و تکنولوژی

ملحق شدن یک پژوهشگر ایرانی به جمع دانشمندان برتر علوم پزشکی جهان

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، طبق آخرین رده بندی ESI از دانشمندان جهان، دانشگاه ها و جایگاه ها تحقیقاتی برتر دنیا که ذی ربط به ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی می شود؛ تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور که در گروه یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفته اند، به ۴۹ نفر افزایش یافته و در این لیست سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حاضر هستند که دکتر سید امیر محمد مرتضویان استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای نخستین بار به جمع دانشمندان یک درصد برتر پراستناد کشور ملحق شده هست.

لازم به ذکر هست؛ دکتر سید امیر محمد مرتضویان استاد پایه ۱۹ دانشکده علوم تغذیه و صنعت های غذایی و انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنعت های غذایی کشور هست که در سن ۳۸ سالگی به درجه استادی بالا بردن یافته هست.

علاوه بر این تعداد استنادات به مقالات دکتر مرتضویان درپایگاه H-index ۲۳ و کل مقالات وی در scopus (اسکوپوس) ۱۱۶ و کل استنادات مقالات وی نیز ۱۳۸۰ هست.

وی برگزیده حقوقی پنج دوره پشت سر هم جشنواره علوم پزشکی رازی به عنوان مدیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه نیز (۱۳۹۶-۱۳۹۲) هست.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علاوه بر این برگزیده واقعی و رده اول جشنواره علوم پزشکی رازی (سال۱۳۹۱) و محقق برگزیده جشنواره ابوریحان و مخترع برتر این جشنواره نیز هست.

طبق اعلام مفدا، دکتر فریدون عزیزی و دکتر پروین میرمیران اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با سال ها پیشینه پژوهش در حوزه تندرستی در این رده بندی به عنوان دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار دارند.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا