علم و تکنولوژی

برزیل قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه!

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت engadget، از آنجا که جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بعنوان بیست و یکمین دوره از جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در کشور روسیه برگزار می شود، تب حدس های فوتبالی نیز بسیار داغ شده هست، به شکلی که بعضی از شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی با استفاده از فناوری های نوین به حدس نتیجه های احتمالی بازی های فوتبال اقدام کرده اند.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم حالا با بهره گیری از فناوری هوش تصنعی تخمین کرده هست که تیم ملی فوتبال برزیل در بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به رده قهرمانی نائل خواهد گردید.

این بانک آمریکایی که پیشینه حدس های فوتبالی دیگری را نیز در کارنامه خود دارد، این بار در تلاشی جدید حدس کرده هست تیم های ملی فوتبال فرانسه، برزیل، پرتغال و آلمان به فاز نیمه پایانی ورود پیدا کرده و سرانجام برزیل با شکست آلمان، قادر می باشد به مقام قهرمانی در این دوره از رقابت ها دست پیدا نماید.

البته گلدمن ساکس دوباره که دوباره به اشتباه نتیجه جام جهانی ۲۰۱۴ را حدس کرده بود، این بار در تلاشی جدید اهتمام دارد با بهره گیری از فناوری های نوین مثل هوش تصنعی و یادگیری ماشینی حدس های معتبرتر و قابل اعتمادتری را به هواداران فوتبالی عرضه دهد.

این بانک آمریکایی با استفاده از فناوری هوش تصنعی، چهار مدل یادگیری ماشینی و با وارد کردن خصوصیات تیم های فوتبالی حاضر در دوره از جام جهانی، اطلاعات خصوصی بازیکنان و داده های ذی ربط به کارکرد موخر این تیم ها و پس از آن قیاس داده های وارد گردیده ذکر شده با امتیاز تمام بازی های جام جهانی و جام ملت های اروپا از سال ۲۰۰۵ به بعد توانسته هست به این نتیجه برسد.

البته از آنجا که می دانیم کارکرد هیچ تیم، بازیکن و مربی قابل حدس نیست و به عاملان وسیع و غیرقابل حدسی بستگی دارد، نمی شود چندان به نتیجه این حدس اعتماد نمود. البته تنها موردی که باعث می شود کمی نسبت به سایر حدس ها معتبرتر باشد، استفاده از فناوری های مدرن و نوینی مثل یادگیری ماشینی و هوش تصنعی هست که آن را با سایر حدس های غیر اصولی متفاوت می کند.

البته تنها موردی که باعث می شود کمی نسبت به سایر حدس ها معتبرتر باشد، استفاده از فناوری های مدرن و نوینی مثل یادگیری ماشینی و هوش تصنعی هست که آن را با سایر حدس های غیر اصولی متفاوت می کند.  

گلدمن ساکس نیز در گزارش این حدس خود در مورد ماهیت غیر قابل حدس بازی های ورزشی بخصوص فوتبال می گوید: به هیچ عنوان نمی شود صد در صد به نتیجه های حدس های فوتبالی حتی با استفاده از مدرن ترین فناوری های جهان من جمله هوش تصنعی اعتماد نمود، چراکه ماهیتی تماما نامشخص و غیرقابل حدس دارند و همین هم باعث می شود که تماشای بازی های فوتبال در جام جهانی مهیج و لذت بخش باشد.  

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا